سهمیه اقشار خاص برای ورود به طرح ترافیک حفظ می شود

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار خبری از سوی رئیس پلیس راهور مبنی بر اعلام سهمیه طرح ترافیک اقشار خاص در طرح جدید ترافیک سال 97 گفت: هنوز هیچ لایحه‌ای به شورا نیامده است و این مطالب صرفا دیدگاه و نظر پلیس راهور است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه وقتی قرار است طرحی تغییر کند باید نظر تمام افراد ذی نفع در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مجری طرحپلیس راهور است و نظر پلیس باید بررسی شود  چرا که شهرداری تنها یک بخش مسئله است.

نژاد بهرام با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا مبنای تغییر در ضوابط ورود به محدوده طرح ترافیک است، گفت: ما پزشکانی داریم که برای درمان بیماران به مرکز شهر سفر می‌کنند و قرار نیست در طرح جدید آنها را از رسیدگی به بیماران محروم کنیم.

وی با اشاره به نظر پلیس مبنی بر در نظر گرفتن سهمیه برای اقشار خاص گفت: اینکه میزان این سهمیه چقدر است یک بحث است و اینکه چگونه این افراد  می‌خواهند وارد طرح شوند، یک بحث دیگر است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری هیچ تمرکزی روی بحث درآمد از طریق عوارض ورود به طرح ترافیک ندارد، تأکید کرد: دغدغه اصلی ما کنترل آلودگی هوا است.

نژاد بهرام گفت: یک بخش افزایش قیمت است چرا که افزایش قیمت باعث کاهش ورودی به طرح ترافیک می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هنوز لایحه‌ای در خصوص طرح جدید ترافیک به شورا نیامده است، اظهار کرد: از معاون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درخواست کردیم که هرچه سریعتر برای ارسال لایحه اقدام کنند و به ما گفتند در حال حاضر مدل‌سازی کردیم و باید ببینیم که روی آلودگی هوا تأثیر می‌گذارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت یکی از روش‌هایی است که می تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، خاطر نشان کرد: در گذشته اگر سهمیه‌ای وجود داشت متقاضیان مبلغی را پرداخت می‌کردند و هرگز اینطور نبود که به صورت کاملا رایگان مجوز ورود به طرح ترافیک بگیرند.

نژاد بهرام در پایان خاطر نشان کرد: پلیس سهمیه‌ جداگانه ای برای اقشار خاص مانند خبرنگاران و پزشکان در نظر می‌گیرد، چرا که  قرار است آنها به جامعه خدمات بدهند.