درگیری شهردار با عضو جوان شورا

محمد علیخانی درباره انتصابات فامیلی در شهرداری تهران نیز گفت:‌ ما به عنوان اعضای شورای شهر اختلاف نظرهایی داریم دو دیدگاه وجود دارد یک اینکه ما نباید در انتصابات ورود  کنیم ولی می‌توانیم نظارت داشته باشیم. بر اساس قانون اعضای شورا در عزل و نصب کارکنان نمی‌تواند دخالت کند ولی قطعاً می‌توانند نظارت صحیح داشته باشند البته بنده از آقای امینی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا درخواست کردم این مورد را بررسی کنند و استفساریه‌ای در این خصوص داشته باشند.

علیخانی خاطرنشان کرد: مردم بر اساس شعارهایی که ما داده‌ایم به لیست رأی دادند و شهردار نباید کسی را منصوب کند که برخلاف آن رأی و شعارها باشد و این اعتراضات مردمی نسبت به شورا وجود دارد.

پاسخگویی شهردار به تذکرات ضعیف است

وی گفت: ما در مورد انتصاب بعضی از افراد و بازنشستگان به شهردار تذکر داده‌ایم که تا کنون پاسخگوی شهرداری به این تذکرها ضعیف بوده است و اکثر تذکرات بی‌پاسخ باقی مانده است به عنوان مثال تذکری که به انتصاب بازنشستگان داشته‌ایم جواب آن قانع‌کننده نبوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا انتصاب سه معاون بازنشسته در شهرداری قانونی است گفت: انتصاب بازنشستگان در قانون استثنائاتی دارد و بنده انتظار داشتم شهردار اینگونه پاسخ بدهد که فلان شخص بر اساس این بند قانونی و جانبازی که دارد و بر اساس این مستندات می‌تواند در سمت معاونت شهردار فعالیت کند و آن موقع بنده قانع می‌شدم ولی اینکه عنوان کرده‌اند بخشنامه به منابع انسانی داده‌ایم تا بازنشستگان بکارگیری نشوند درست نیست و شهردار هنوز جواب تذکر ما را نداده است.

تاکنون 10 بازنشسته وارد سیستم شهرداری شده‌اند

علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به کارگیری سه بازنشسته در شهرداری تهران قانونی است گفت:‌الان سه تا نیستند بلکه 10 بازنشسته وارد شهرداری شده است و بنده نمی‌گویم  چرا این افراد را آورده‌اید بلکه درخواست بنده این است که مستندات قانونی آن را ارائه بدهید.

شهردار گفته، صالحی امیری از شهرداری نمی‌رود

وی درباره حضور صالحی امیری در شهرداری تهران نیز اظهار داشت:‌صالحی امیری از مدیران قوی است و نمی‌دانم که قصد رفتن از شهرداری را داشته باشد یا خیر ولی شهردار تهران گفت که صالحی امیری در شهرداری می‌ماند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره جزئیات تعطیلی  خط 7 مترو اظهار داشت: خط 7 مترو ایمن نبود و صددرصد تعطیلی این خط کار درستی بود و دو قطار از خط‌های دیگر برای خط 7 آورده بودند که با سرفاصله زیاد قطارها در ایستگاه‌ها حاضر می‌شد و تعطیلی این خط خسارتی به شهر وارد نکرد بلکه از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد.

علیخانی به خرید 2 هزار واگن بر اساس مصوبه مجلس از طریق صندوق ذخیره  اشاره کرد و گفت: از تعداد 2 هزار واگن برای کلانشهرها هزار واگن آن برای تهران است. یک مناقصه در وزارت کشور برگزار شد که با یکسری مشکلات مواجه شده است ولی در حال حاضر و با مذاکرات صورت گرفته به دنبال آن هستیم که هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و مناقصه جدیدی برگزار شود تا نسبت به ورود هزار واگن به شهر تهران اقدام شود.

وی بیان داشت: بر اساس محل بند «ق» و کاهش مصرف سوخت نیز قرار است اتفاق‌های خوبی در خرید واگن بیفتد و ما به دنبال خرید 2 هزار واگن دیگر نیز برای مترو هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خط 7 مترو چه موقع راه‌اندازی می‌شود گفت: شهردار قول داده‌اند که تا عید این خط افتتاح می‌شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

تشریح جزییات درگیری شهردار با عضو جوان شورا

علیخانی درباره جلسات هم‌اندیشی که اعضای شورا با شهردار برگزار می‌کنند گفت:‌در این جلسات اعضای شورا مسائل را به صورت صریح و شفاف با شهردار مطرح می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که علت درگیری چند وقت پیش عضو جوان شورا با شهردار تهران چه بوده است،‌گفت: یکسری حرمت‌ها باید بیشتر رعایت شود تا دشمنان نیز سوء استفاده نکنند در این جلسات دوستان انتقادهایی را به شهردار دارند البته شهردار تهران دارای سابقه زیادی است و ما نیز احترام زیادی برای آن قائل هستیم ولی جایگاه شورا و شأن آن باید حفظ شود من این اعتقاد را دارم که این جایگاه باید حفظ شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش  ادامه داد: یک اتفاق تندی بین شهردار و عضو شورا افتاد و بعداً‌ هم عذرخواهی کردند به دلیل فشار کاری که بود ناراحت بودند و برخورد مناسبی نداشتند و بنده نیز اعتراض کردم که نباید این اتفاق‌ها بیفتد.

علیخانی  خاطرنشان کرد: جایگاه شورا بالاتر از شهرداری است و بر شهرداری نظارت دارد و باید شأن آن حفظ‌ شود.