محمد جهاني در گفتوگو با ايسنا، خاطرنشان كرد: تصويري كردن راديو را نمي پسندم؛ به اين معنا كه چهرهي شخصيتهاي راديو نشان داده شود؛ صداي راديو شخصيتهاي راديويي است و مردم هر كدام تصوير خاصي از گويندهها و كارشناسان خودشان دارند. مردم فقط از تاثير صداست كه با حرفهاي گويندگان ما ارتباط برقرار ميكنند.

وی افزود: ‌ اگر قرار باشد چهره‌ی گویندگان و کارشناسان نشان داده شود‌، ممکن است تاثیر آنها کم شود‌؛ ‌ به همین دلیل با تصویری شدن رادیو به این معنا که شخصیت‌های رادیو در آن نشان داده شوند، چندان موافق نیستم.

جهانی در عین حال خاطرنشان کرد: ‌ با آن بخش موافقم که بخش‌هایی از رادیو تصویری شود که موسیقیایی باشد و محور آن متن باشد و تصاویر روی آن نیز طبیعت‌ و مناظر مختلف گذاشته شود. ‌ این شیوه بهتر جواب می‌دهد تا اینکه ما شخصیت‌های رادیویی را تلویزیون ببریم و رادیو را از تلویزیون نشان دهیم.

جهانی با بیان این مطلب که مردم در رادیو با صدا ارتباط برقرار می‌کنند، خاطرنشان کرد: صدا ممکن است در زندگی افراد کارسازی‌های بزرگی کرده باشد؛ به عنوان مثال با صدای یک گوینده جملاتی شنیده شد که از طلاق جلوگیری کرده یا سرنوشت یک بچه در دانشگاه را مشخص کرده است؛ در نتیجه وقتی تصویر شخصیت یا گوینده رادیو دیده شود‌، دیگر برای مخاطب جذابیتی نخواهد داشت.

مدیر شبکه رادیویی تهران درباره‌ی برنامه‌های جدید این شبکه که به تازگی پخش می‌شوند، گفت: «تسبیح باران» عنوان برنامه‌ای است با محوریت اخلاق که بین ساعت‌های چهار تا شش صبح پخش می‌شود‌؛ برنامه نهج‌البلاغه و سخنرانی‌های کوتاه نیز در این ساعات پخش می‌شوند. همچنین برنامه «گذر از شب» که یک برنامه فرهنگی هنری و رسانه‌یی است و به رسانه‌های مکتوب اعتنا می‌کند و به فیلم و تئاتر و موسیقی نیز می‌پردازد، ‌ بین ساعات سه تا چهار صبح پخش می‌شود. «هنوز از شب» نیز عنوان برنامه‌ای است که در ساعت دو تا سه صبح از رادیو تهران پخش می‌شود در طول روز نیز برنامه‌ی کودک بین ساعات شش و ۳۰ دقیقه الی هفت صبح پخش می‌شود.

محمد جهاني در پايان خاطرنشان كرد: در راديو تهران برنامه تقويم تهران راهاندازي شده است كه قبلا نبود و در آن اتفاقات تاريخي و مشخصاتهاي تهران معرفي ميشود و به صورت استاني به تقويم نگاه ميكند.