به گزارش واحد مرکزی خبر, آقای نصرتی افزود: بر اساس نرخنامه اتحادیه صنف دارندگان قنادی و شیرینی، قیمت مصوب شیرینی تر و خامه ای ۵۶۰۰ تومان ، گل محمدی ۴ هزار تومان، زبان و پاپیون ۴۶۰۰ تومان ، برنجی ۴۶۰۰ تومان و کیک یزدی ۳۸۰۰ تومان است.
وی گفت: شیرینی فروشی ها موظفند شیرینی را با کیفیت و با قیمت مصوب به فروش برسانند و قیمت شیرینی ها را در داخل مغازه نصب کنند.
رئیس اتحادیه قناد و شیرینی فروشی ها افزود: مشتریان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می توانند موارد را به شماره ۱۲۴ یا ۶۶۹۴۴۴۹۹ اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.
آقای اخوان رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران نیز گفت: قیمت خشکبار به صورت مصوب وجود ندارد و قیمت آن بر اساس قیمت خرید مغازه داران تعیین می شود.
وی افزود: قیمت خشکبار و آجیل باید ۱۰ درصد بیشتر از قیمت خرید عمده آن به مردم عرضه شود، در غیر این صورت تخلف گرانفروشی محسوب می شود.
اخوان گفت: نرخ آجیل شب یلدا بر اساس هماهنگی های انجام شده با صنف ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و نرخ آجیل بسیار مرغوب ۱۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: مردم در صورت برخورد با هرگونه تخلفی از صنف خشکبار، مراتب را به شماره تلفن ۳۳۱۱۲۳۱۳ یا ۱۲۴ اطلاع دهند.

همچینین رئیس اتحادیه صنفی آجیل و خشکبار استان تهران از برنامه ریزی گسترده برای تامین آجیل شب یلدا و آخر سال و شب عید خبرداد و گفت: کمبود و مشکلی در عرضه آجیل نداریم.
آقای جواد اخوان که با رادیو اقتصاد صحبت می کرد؛ افزود: بازار مطلوبی از آجیل های خوب داریم.
وی گفت: آجیل قیمت مصوب ندارد و فروشنده ها برحسب برگه خرید، می توانند حداکثر ۱۰ درصد به آن اضافه کنند.
اخوان تاکید کرد: بازرسان ما و تعزیرات در سطح شهر هستند و قیمت ها را کنترل می کنند و اگر افزایش قیمت ها زیاد و غیر منطقی باشد، برخورد می کنند.
رئیس اتحادیه صنفی آجیل و خشکبار استان تهران گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با گرانی و شکایت می توانند با شماره تلفن اتحادیه
۳۳۱۱۲۳۱۳ یا شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و اطلاع دهند تا رسیدگی شود.
وی افزود: آجیل شب یلدا، آجیل مخلوطی است و هر واحد صنفی بر اساس سلیقه خود ترکیب این مخلوط را تعیین می کند که معمولا شامل توت خشک، برگه قیسی، مغز گردو، ‌ مغز بادام، بادام کاغذی، ‌ انجیر، پسته و … می شود.
اخوان اعلام کرد : قیمت هر کیلوگرم آجیل ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان است وعرضه آجیل به صورت بسته بندی توصیه نمی شود.