گفتار درمانی ممنوع آقای شهردار

گروه اجتماعی- روز گذشته نجفی به عنوان شهردار تهران در صحن شورا گزارشی را از عملکرد شهرداری قبل ارائه کرد که بر خلاف انتظارها تماما نقاط ضعف عنوان شد و گویا در 12 سال عملکرد جهادی قالیباف یک مورد مثبت نیز وجود نداشته است .

به گزارش افکارنیوز، شهردار تهران با سیاه نمایی به جای آنکه از عملکرد چند ماهه گزارش دهد تنها به عملکرد دوره گذشته پرداخت و همین موضوع باعث شد حتی برخی اصلاح طلبان شورای شهر نیز در مقابل این گزارش اعتراض کنند.

محسن هاشمی اظهار داشت: مردم به دنبال آن هستند که تحول در موضوع اجرایی اتفاق بیفتد و تنها نباید به گفتاردرمانی مدیریت شهری اکتفا کرد و برای اقدامات لازم نیاز به برنامه‌های اجرایی داریم. 

وی افزود: مردم به‌دنبال سیاست‌های جدید شهرسازی هستند و نیاز است فرآیند تدوین برنامه‌ها با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد. 

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ابتدای جلسه دیروز گفته بود: قضاوت ما نسبت به دوره گذشته باید براساس انصاف و واقع‌بینانه باشد و نباید نگاه افراطی و تفریطی به مسائل داشته باشیم و تمامی مسائل را سیاه‌نمایی کنیم؛ چراکه باید نقاط مثبت و نقاط ضعف کنار یکدیگر دیده شود. 

همچنین حق شناس عضو دیگر شورای شهر هم در انتقاد به گزارش سند تحویل و تحول شهرداری تهران گفت: ‌ای‌کاش به نقاط قوت تیم مدیریت قبلی نیز اشاره می‌شد تا بتوانیم یک نگاه منصفانه به عملکرد مدیریت شهری داشته باشیم. 

وی افزود: در صورتی که نقاط ضعف و قوت مدیریت قبلی ارائه می‌شد، می‌توان یک نگاه کامل‌تری را به عملکرد مدیریت شهری داشت و شاهد نیمه پر و نیمه خالی لیوان نمی‌بودیم.  وی افزود: اگر با نگاه منصفانه نقد کنیم، می‌توان این انتظار را از آیندگان داشته باشیم که آنها نیز ما را با نگاه منصفانه نقد کنند. 

حق‌شناس خطاب به نجفی افزود: ‌ای‌کاش قبل از آغاز شورا نسخه‌هایی از این سند در اختیار شورا قرار می‌گرفت تا با ‌آمادگی بیشتری در خصوص آن تبادل‌نظر می‌کردیم. 

این در حالی است که جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در پاسخ به اظهارات برخی مسئولان و هشدارهای آنها گفت: اگر برخی مسئولان به انجام وظایف و مسئولیت‌های خود بپردازند، بهتر از برخی اظهارات غیرمسئولانه است. ما نیز به آنها هشدار می‌دهیم که شما امور شهری را مدیریت کرده و حل مشکلات شهری را پیگیری کنید. 

در واقع این اظهارات جعفری دولت‌آبادی که دیروز و بعد از جلسه شورای شهر گفته شده هم می‌تواند ناظر به مصوبه خلاف قانون شورای شهر به منظور اختصاص مکانی برای تجمعات باشد و هم به اظهارات یکطرفه قضایی و بی‌استناد نجفی در صحن شورای شهر. 

شهردار تهران دیروز می توانست به جای گزارش پر نقص خود از عملکرد خود در شهرداری بگوید که چه کاری برای تهران در این ماهها انجام داده اند، مردم انتظار دارند بدانند شهرداری در طول این ماهها چه گلی بر سر تهران زده است.

اینکه فقط حرف زده شود و دوره مدیریت قالیباف را تخطئه کرد و برنامه جامعی برای اداره تهران ارائه نکرد مصداق گفتار درمانی است که جوابگوی مشکلات نیست، مردم کار می خواهند نه حرف.