صحبت های آقای نجفی یک سیاه نمایی به تمام معنا و مضحک بود/ شهردار تهران به دنبال عوام فریبی است

گروه اجتماعی- ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای شهر چهارم تهران در گفت و گو با افکارنیوز در واکنش به گزارش 500 صفحه ای محمدعلی نجفی پیرامون عملکرد مدیریت شهری سابق؛ عنوان کرد: انتظار ما از شهردار کنونی تهران این بود که بیایند از اقداماتی که در چند ماه اخیر انجام داده اند گزارش دهند. به مردم و آنهایی که به اعضای جدید شورا براساس برنامه ها و وعده های انتخاباتی رای داده اند اعلام کنند که چه کاری کرده اند. 

قناعتی افزود: متاسفانه مشاهده شد برنامه ها و عمل به وعده ها به کناری گذاشته شده اند و وقت را روی حاشیه سازی گذاشته اند. به هر حال مردم و شهروندان تهرانی به اوضاع شهرشان به خوبی واقف هستند و می دانند چه کسی در جایگاه مقام مسئول به وظایفش عمل کرده و چه کسانی عمل نکرده خود را با حاشیه سازی ها توجیه می کنند. مردم ما قضاوت گرانی خوبی هستند و نمی توان با آمارسازی اذهان را منحرف کرد. هرچند ممکن است چندصباحی با این آمارها، از پاسخگوی فرار کرد ولی به مرور مردم انتظاراتی خواهند داشت که مسئولان شهری هیچ راه گریزی برای پاسخگویی ندارند. 

عضو سابق شورای شهر با مضحک خواندن گزارش نجفی، خاطر نشان کرد: صحبت های آقای نجفی یک سیاه نمایی به تمام معنا، جک و بحث مضحکی بود که کم اطلاع ترین افراد جامعه نیز به این نتیجه می رسند که شهردار فعلی تهران به دنبال عوام فریبی برای توجیه بی عملی و بی مسئولیتی در مدیریت شهری خود است و قصد دارد ناتوانایی خود را در اداره شهر لاپوشانی کند. 

وی با بیان اینکه 289 هزار میلیارد تومانی که در 12 سال خرج شهر تهران شده  صرف کارهای بزرگ عمرانی و زیرساختی شده، خاطر نشان کرد: در این 12 سال پروژه بزرگی مانند بزرگراه امام علی را چه کسی به سرانجام رساند؟ آقای قالیباف یا نجفی؟ چه کسی خط 6؛ 3، و 7 مترو را چه کسی احداث کرده است؟ هر کیلومتر خط مترو تا 250 میلیارد هزینه دارد و هزینه ساخت هر ایستگاه مترو 400 تا 500 میلیارد تومان است. شهردار کنونی تهران نمی خواهد این پروژه ها که یادگار قالیباف برای تهران هستند را قبول کنند که این یک رویه غلط و اشتباهی است. 

قناعتی در ادامه گفت: در حالی از نابودی باغات صحبت می کنند که سرانه فضای سبز تهران در این 12 سال 3 برابر شده است. چگونه این ها را کتمان می کنند. پل ها، تقاطع ها، تونل ها و پروژه های بزرگی چون دریاچه شهدای خلیج فارس و ... به هیچ وجه قابل کتمان نیستند که بخواهند با یک گزارش صوری و سیاسی این دستاوردها را نادیده بگیرند. همین الان پیشنهاد می شود ورودی تونل نیایش را برای یک روز ببندند تا متوجه شوند چه فاجعه ای به بار می آید. این را چه کسی ساخته است که الان کتمان می کنند. اگر بستری را که قالیباف برای تهران فراهم ساخته، ایجاد نشده بود دیگر تهران جایی برای زندگی نبود و نمی شد به هیچ وجه در آن تردد کرد. 

این عضو شورای سابق به بحث اقدامات زیرساختی دیگر نیز اشاره کرد و گفت: بحث فضاهای فرهنگی، اجتماعی، فرهنگسراها، سرای محله ها، اقدامات بزرگ در تپه عباس آباد مانند باغ کتاب، شهر آفتاب به آن عظمت که افتخار ملی است، کمک هایی که شهرداری به سازمان ها و نهادهای دیگر مانند ساخت حرم مطهر امام کردند، هوشمندسازی شهر تهران و دوربین هایی که نصب شده، کمک به راهنمایی و رانندگی و پلیس و هزارن اقدام دیگر به هیچ وجه قابل کتمان نیستند.