طرح تغییر کاربری پادگان‌ جی

پیروز‌ حناچی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران صبح امروز در نشست خبری  با برگزاری نشست خبری با اشاره به اهم‌ وظایف و مأموریت‌های این معاونت اظهار کرد: طولانی شدن پروژه‌ها سبب می‌شود که مکانیزم‌های پیش‌بینی شده مالی سخت شود،در این شرایط معمولاً پروژه‌ها گران‌تر از آنچه که پیش‌بینی شده بود، تمام می‌شود.

 وی تصریح کرد: در شرایط کنونی 70 درصد پروژه‌ها تحت شرایط خاص با قرارگاه خاتم بسته می‌شود.

 حناچی با بیان اینکه در شرایط مالی فعلی این روش بد نبوده است، بیان کرد: اگر می‌خواستیم با پیمانکاران خصوصی کار کنیم باید این حق را برای آنها قائل می‌شدیم که پیگیری حقوقی کنند ولی وقتی با قرارگاه کار می‌کنیم می‌توانیم درخواست کنیم پروژه متوقف شود و به اولویت‌ دیگری پرداخته شود.

 وی با اشاره به طرح تغییر کاربری پادگان‌ جی گفت: از آنجا که بخشی از این پروژه تمام شده نمی‌توان جلوی آن را گرفت ولی اگر ما در شرایط صفر بودیم اجازه نمی‌دادیم 2 اتوبان از وسط پادگان جی  عبور کند.

 وی افزود: ما در شرایط زلزله‌ به فضاهایی مانند پادگان جی که سطوح بزرگ هستند نیازمندیم و این موارد همان جاهایی‌ هستند که در شرایط اضطرار‌ نیاز مردم را برطرف می‌کنند.

 حناچی‌ با اشاره به اهم وظایف و مأموریت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: طبق مصوبه‌ سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران انجام مطالعات و طراحی‌ پروژه‌های عمرانی مورد نیاز تهران، تهیه طرح‌های آب‌های سطحی، تهیه طرح‌های پل و بزرگراه‌، طرح‌های مقاوم‌سازی، تونل‌های شهری‌، انجام مطالعات طرح‌های معماری و شهرسازی‌ از اهم وظایف‌ این معاونت است.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص وظایف سازمان مهندسی و عمران تهران اظهار کرد: اجرای پروژه‌های کلانشهر‌ تهران نظیر احداث‌ بزرگراه‌، تونل‌، پارکینگ‌های زیرزمینی، عملیات آسفالت از اهم وظایف این سازمان است.

 حناچی‌ در ادامه به اهم وظایف شرکت یادمان‌ سازه اشاره کرد و گفت: مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، تعمیر و نگهداری و پایش سلامت آنها از اهم وظایف این شرکت است.

 معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه آماری از وضع موجود زیرساخت‌های عمرانی تهران ارائه کرد و گفت: 40 کیلومتر بزرگراه و معابر شریانی‌ و همچنین 49 پل و تقاطع‌ غیرهمسطح‌ در دست اقدام است.

 وی افزود: 6 کیلومتر تونل‌ بزرگراهی‌، 21 کیلومتر شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی‌ و 7 پل و تقاطع غیرهمسطح‌ برای مقاوم‌سازی در دست اقدام است.

 حناچی‌ با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح‌ امام علی(ع)، صیاد شیرازی و ارتش گفت: این پروژه‌ 79 درصد‌ پیشرفت فیزیکی داشته است.

 معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه به بیان جزئیات بزرگراه دولت‌آباد پرداخت و گفت: طول این پروژه 5/4 کیلومتر است و تاکنون 79 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که هزینه نهایی برای آن 650 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 حناچی با اشاره به احداث اتصال بزرگراه‌ یادگار امام به میدان فتح‌ گفت: طول این پروژ‌ه 500 متر بوده و 64 درصد پیشرفت‌ فیزیکی داشته است.

 وی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح‌ چمران -گیشا ادامه داد: این پروژه‌ 1/1 طول دارد‌ و 31 درصد‌ پیشرفت‌ فیزیکی داشته است.

 حناچی‌ در ادامه به احداث پل بوستان چیتگر‌ اشاره کرد و گفت: این پل دارای 2 طبقه است که طبقه زیرین‌ مسیر دوچرخه و طبقه‌ بالا مسیر پیاده است.

 معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با مقایسه اعتبارات معاونت فنی شهرداری از سال 86 تا 97 اظهار کرد: سال 92 با اعتبار 752/2 میلیارد‌ از پر اعتبارترین‌ سال‌ها بوده و پس از آن اعتبارات معاونت فنی یک سیر نزولی‌ داشته که در سال 96 به 710 میلیارد تومان رسیده است.