شهرداری متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی نیست

حسن خلیل‌آبادی درخصوص آسیب‌های اجتماعی تهران و اقدامات شورای شهر برای کاهش این آسیب‌ها گفت: متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی، شورا و شهرداری نیست.

وی ادامه داد: مدیریت گذشته شهر تهران  به دنبال افزایش مسئولیت‌هایی بود که به شهرداری تهران مرتبط نبودند ولی در دوره جدید شهرداری به دنبال انجام تکالیف  تعیین شده است و به بقیه حوزه ها که در دایره مسئولیت شهردار نیست ورود نمی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در قانون متولی آسیب‌های اجتماعی، سازمان بهزیستی و قوه قضائیه است و مابقی دستگاه‌ها باید با این سازمان، همکاری کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی نیست، اظهار کرد: شهرداری نباید مرکز ترک اعتیاد راه‌اندازی کند یا حتی گرمخانه ایجاد کند چون پرداختن به این مسایل در تخصص شهرداری نیست. شهرداری تهران باید امکانات لازم را در اختیار نهادهای متولی قرار دهد اما تاکنون در این مسایل مداخله می‌شد و این مداخله وجاهتی ندارد و در حوزه وظایف شهرداری نیست.

خلیل آبادی  با تأکید بر اینکه در تمام دنیا آسیب‌های اجتماعی توسط سازمان‌های مردم نهاد دنبال می‌شود، افزود: چرا باید سهم تهران از برنامه‌های وزارت رفاه، بهزیستی و کمیته امداد کاهش یابد و در شهرستان‌ها افزایش یابد، برای اینکه شهرداری در این مسایل تصدی‌گری می‌کند در صورتی که باید تسهیل‌گر امور باشد.