بازگشت اولین انسان منجمد به زندگی در دهه آینده!

دنیس کوالسکی، مدیر موسسه کریونیک، سازمانی پیشرو در فرآیند انجماد انسان‌ها، ادعا می‌کند که می‌تواند یکی از این اجساد را طی 10 سال آینده به زندگی بازگرداند.

آقای کوالسکی در این باره می‌گوید: «100 سال پیش، ساخت دستگاه CPR غیرممکن بود اما حالا این تکنولوژی را در اختیار داریم. طبیعتا برگشت انسان از انجماد طی 100 سال آینده نیز ممکن خواهد شد اما می‌توانیم تا 10 سال آینده نیز آن را به حقیقت تبدیل کنیم».

حدود 2000 نفر در موسسه کریونیک ثبت‌نام کرده‌اند تا بدن‌هایشان بعد از مرگ منجمد شود. به کمک نیتروژه مایع، این کمپانی تاکنون 160 بیمار را منجمد کرده است. به گفته کوالسکی، این که چه موقع اولین بیمار احیا شود به بهبود طب مدرن بستگی دارد.

وی در این باره می‌گوید: «بستگی دارد که پیشرفت تکنولوژی‌ در سلول‌های بنیادی چگونه خواهد بود».

کریونیک یا سرمازیستی بخشی از فرآیند منجمد کردن بدن فرد مرده یا بخش‌هایی از بدن فرد مرده به منظور حفظ آن‌هاست. در این دانش نوبنیاد با پایین ‌آوردن دمای بدن انسان یا جانوران سعی در سالم نگه‌ داشتن بدن برای آینده می‌کنند. در این روش، تمام خون بدن را تخلیه و آن را منجمد می‌کنند.

طرفداران این روش، آن را معجزه می‌نامند و امیدوارند روزی علم و دانش پزشکی به قدری پیشرفت کند که بتواند درمانی برای بیماری‌های آنها پیدا کند.

در حال حاضر انجماد یک فرد تنها در صورتی قانونی است که فرد مرده اعلام شده باشد. فرآیند انجماد باید به محض این که فرد مرد، شروع شود تا جلوی هرگونه آسیب مغزی گرفته شود. این روش در حال حاضر تنها در روسیه، آمریکا و پرتغال قانونی است.