کاهش ولادت در 9 ماه ابتدایی سال 96

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: رشد میزان ولادت عمومی در کشور 19 در هزار است، در 9 ماه سال 96 حدودیک میلیون و 140 هزار نفر ولادت در کشور ثبت شده است که از این تعداد حدود 586 هزار نفر پسر هستند و بقیه دختر که نسبت به مشابه سال گذشته  حدود یک و نیم درصد کاهش ولادت داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: نسبت جنسی متولدین هم ، پسرها بیشتر است ضمن اینکه میانگین سن مادران هم حدود 28 سال است و پدران هم حدود 33 سال است که نسبت به گذشته 6 ماه برای آقایان و 4 ماه برای این خانم‌ها این سن افزایش یافته است.

درخشان‌نیا در خصوص آمارهای ازدواج و طلاق گفت: در این زمینه باید یک بازه زمانی مورد توجه قرار گیرد به طوری که ازدواج و طلاق در کشور در برخی از ماه‌ها در کشور تغییر می‌کند و همه این موارد به صورت توصیفی دقیق نسبت سنجی شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص افراد بی شناسنامه در کشور بیان کرد: در این زمینه چند دسته افراد هستند افراد فاقد شناسنامه و ورقه کسانی هستند که مدعی‌اند که ایرانی هستند اما هیچ مدرک هویتی بر مبنی بر ایرانی بودن ندارند و اینا یک گروه هستند و گروه دیگر افرادی هستند که مدارکی دارند که در این مدارک هویتی تردیدی  توسط مقامات زیر صلاح حاصل شده است که این مشکوک به این است که فرد ایرانی است یا خیر، و گروه بعدی افرادی هستند که توسط مقامات قضایی و مقامات ذیصلاح ممنوع خدمات می شوند.

 

وی اضافه کرد: سازمان ثبت احوال از گذشته به این موضوع اهتمام داشته است و در دو سال گذشته توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است و وزیر کشور تاکید ویژه‌ای بر تعیین تکلیف این افراد دارد و همچنین نمایندگان استان‌های مرزی نیز بر این موضوع تاکید دارند.

درخشان‌نیا گفت: خوشبختانه تعداد پرونده‌های که در سازمان وجود دارد زیاد نیست و تمام مدیران استان‌های مرزی را فعال کردیم و بخشنامه‌ای تهیه  شده که ماه گذشته به استان ها مرزی ابلاغ شد که این افراد باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال در خصوص افراد خارجی ماموریتی را ندارد بنابراین سازمان به افرادی که از پدر و مادر ایرانی  متولد می‌شوند  و یا از پدر ایرانی مدرک هویتی می‌دهد اما کسانی که خارجی هستند باید به اداره اتباع مراجعه کنند و نباید با تابعیت اشتباه بگیریم و کسانی که فاقد هویت هستند باید به اداره اتباع مراجعه کنند و برایشان کارت هویتی صارد کنند و از خدمات در نظر گرفته شده استفاده کنند.