به گزارش ايسنا، قاضي وطنخواهان در ميزگرد تجاوز به عنف در دانشگاه شهركرد، دسترسي به ماهوارهها را در روابط نامشروع دختر و پسر بسيار تاثيرگذار دانست و تصريح كرد: امروزه تقابل بين فرهنگ سنتي و خارجي ايجاد شده به طوري كه فرهنگ خارجي غلبه پيدا كرده است و يكسري قواعد بازي بهوجود آورده كه در اين قواعد قبحي كه نسبت به روابط نامشروع وجود داشت از بين رفته و موجب شده افراد ابايي از رابطه نامشروع نداشته باشند.

وی ادامه داد: در گذشته اگر رابطه‌ای وجود داشت دیگران خیلی دیر از آن مطلع می‌شدند اما امروزه به سرعت اطلاعات پخش می‌شود.

این قاضی دادگستری تنوع‌طلبی را از دیگر دلایل روابط نامشروع دانست و افزود: در گذشته مرد دارای تنوع‌طلبی جنسی بود ولی زن نه اما امروزه آن قوانین تحلیل رفته و مشاهده می‌شود که مردان و زنان به دنبال تنوع جنسی هستند.

وطن‌خواهان با بیان اینکه سنگ بنای پرونده‌هایی با موضوع تجاوزات جنسی، ارتباط نامتعارف و مشروع است، اظهار کرد: طی سه سال گذشته از ۵۰۰ پرونده تشکیل شده در استان تنها دو پرونده زنای به عنف بوده است و بقیه بر اثر روابط نامتعارف و نا مشروع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در پرونده‌های قضایی و موضوعات تجاوز جنسی با یک‌سری از چالش‌ها مواجهیم که نقض قوانین یکی از این موارد است و سیاست قانونگذار ما در این موارد ناکافی است.

اين قاضي دادگستري بزرگترين نقص سياست كيفري را ناكارآمدي مجازاتها دانست و يادآور شد: پيچيدگي پروندههاي تجاوز جنسي از ديگر چالشهاي مجازات است زيرا افراد در اين پروندهها صادق نيستند و هر كس از سياست قانونگذار چيزي برداشت ميكند كه خروجيهاي آن متفاوت است.