ضرورت نگاه عدالت محورانه به استان تهران

محمد قانبیلی نماینده تهران درشورای عالی استانها در نطق پیش از دستور خود در دومین اجلاس شورای عالی استانها که پیش از ظهر امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: باید وفاق و همدلی را برای پیشبرد برنامه ها سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با اشاره به ادوار گذشته شوراها گفت: زحمات بسیاری کشیده شده تا شوراها به این جایگاه دست پیدا کند. باید درتصمیمات عجولانه تصمیم نگیریم و با کار کارشناسی تصمیمات خود را عملیاتی کنیم. چرا که خطا و اشتباه خسارت های سنگینی وارد خواهد کرد.

نماینده استان تهران درشورای عالی استانها در ادامه از دولت و مجلس درخواست کرد: شوراباوری و شورایاوری را مدنظر داشته باشند و شوراهای اسلامی را به عنوان بازوان توانمند خود قلمداد کنند و امورات محلی را هماهنگونه که درقانون آمده است به شوراهای اسلامی واگذار کنند. شوراهای اسلامی چه در روستاها و چه در شهرها به صورت مویرگی با مردم در ارتباط هستند.

قانبیلی در ادامه درباره مسائل و مشکلات استان تهران گفت: تهران در اذهان یک استان برخوردار است ولی در صورتی که متاسفانه چنین نیست. تهران یکی ازاستان هایی است که کمتر دیده شده است. تهران بیش از 17 درصد از کل جمعیت کشور را درخود جای داده است و بیش از همین درصد را منابع مالیات و درآمد را وارد خزانه کشور می کند و اما کمتر از 7 درصد بودجه به این استان تعلق میگیرد.

وی درادامه مطلب فوق تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان تقاضامندیم در این برهه زمانی که همزمان با تخصیص بودجه است نگاه عدالت محورانه به استان تهران داشته باشند.

گفتنی است؛ استان تهران شامل 16 شهرستان است که هرکدام با معظلات و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.از حاشیه نشینی و مهاجرت های سرسام آور گرفته تا مشکلات صد چندان دیگر که در پایتخت وجود دارد.

شهرستان پردیس به علت تصمیمات اشتباه دولت های گذتشته دچار مشکلاتی شده است که نیازمند همت ملی است. با توجه به اینکه شهرستان پردیس تازه تاسیس است تمام ادارات آن مشکل کمبود نیرو و استقرار مکان دارند لذا ادارات کل استانی می بایست تصمیمی شایسته اتخاذ کنند که البته ناگفته نماند که برای رفع آن گام های بلندی نیز برداشته شده است ولی تا رسیدن به نفطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.