کشف ۶۰۵ تن انواع مواد مخدر

سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: با تلاش‌ شبانه‌روزی پرسنل نیروی انتظامی در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۳۷ تن انواع مواد مخدر در خراسان‌جنوبی کشف شده است.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی جزء پرتلاش‌ترین استان‌های کشور در راه مبارزه با مواد مخدر بوده است، گفت: همچنین یک تن و ۳۶۰ کیلو انواع مواد مخدر در جاسازی‌های پیچیده کشف شده است.رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر استان در سال جاری خبر داد و افزود: کشف مواد مخدر حاکی از اقدامات سازماندهی‌شده و منسجم در استان دارد.

زاهدیان با بیان اینکه بحران مواد مخدر و روان‌گردان‌ها جدی است، تصریح کرد: مصرف روانگردان‌ها در کشور نگران‌کننده است و گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی افزایش پیدا کرده است.وی ادامه داد: مصرف روان‌گردان‌ها در بسیاری از کشورها توسعه پیدا کرده و بالطبع نیز این مواد در ایران رو به افزایش است و باید برنامه‌هایی برای پیشگیری از مصرف این مواد انجام شود.

رئیس پلیس ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه باید سطح دانش جامعه نسبت به تأثیرات منفی قرص‌های روان‌گردان افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: مواد سنتی با توجه به شکل تولید آن دارای مخاطراتی است.زاهدیان اظهار کرد: شیشه و قرص‌های روان‌گردان در مواد مخدر صنعتی بیشتر مصرف می‌شود و کشفیات قرص‌ روان‌گردان در کشور نسبت به سال گذشته ۳۸۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر سنتی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۵ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است.رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تا حدودی عبور مواد مخدر در مرزهای استان صفر است، گفت: برنامه انسداد مرز در سایر استان‌های کشور در حال پیگیری و اعتباراتی برای آن پیش‌بینی شده است.

زاهدیان تصریح کرد: گل مواد جدیدی است که مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته و هرچند مخاطرات کمتری دارد اما بازار مصرف آن توسعه پیدا می‌کند لذا با مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این مواد مخدر برخورد می‌شود.