مراقب دروغ محصولات آرایشی ارگانیک باشید

گروه اجتماعی- محصولات آرایشی ارگانیک  ادعایی است که برخی سازندگان لوازم آرایشی ادعا می کنند که در محصولات خود از مواد طبیعی و نه شیمیایی استفاده کرده اند اما تحقیقات و نظر متخصصان بر خلاف این ادعا است و نشان می دهد محصولات آرایشی ارگانیک نیز مضر هستند و صد در صد گیاهی نیستند.

به گزارش افکارنیوز، هیات تایید محصولات ارگانیک استرالیا (ACO) درباره محصولات ارگانیک اینگونه توضیح می دهد که ممکن است یک محصول، یک یا دو مورد از ترکیبات آن ارگانیک باشد و برچسب ارگانیک دریافت کند اما بقیه ترکیبات آن شیمیایی و مصنوعی باشد. بنابراین تشخیص محصول ارگانیک قضیه بسیار دشوار خواهد بود. در حقیقت ارگانیک یعنی محصولی که به روش کاملا طبیعی ساخته شده باشد و در تولید آن هیچ‌گونه مواد شیمیایی، حتی زمان آبیاری، کودپاشی و... گیاهان مورداستفاده در آن، استفاده نشده باشد.

اما به راستی آیا لوازم آرایشی ارگانیک واقعا در آن مواد شیمیایی وجود ندارد، هیات تایید محصولات ارگانیک استرالیا با صراحت اعلام کرده که یک یا دو مورد از ترکیبات شاید ارگانیک باشد و بقیه شیمیایی هستند و همین امر باعث می شود به پوست مانند دیگر مواد آرایشی ضرر برسد.

یک متخصص سرطان شناسی معتقد است: متاسفانه با تولید محصولات آرایشی ارگانیک مشکلات جدیدی بوجود آمد، بر اساس تحقیقات انجام شده، انواع مواد آرایشی، ، حدود هشت هزار ماده و ترکیبات مختلف را بوجود می آورند که حدود یک سوم این محصولات آرایشی، مواد شیمیایی ای هستند که در ساخت این محصولات استفاده می شوند. مصرف این مواد مسلما بدون عارضه نیست و حتی برخی از این مواد شیمیایی در سموم دفع آفات غلات و کشاورزی نیز استفاده می شوند.

 مواد آرایشی و بهداشتی ارگانیک که در برخی فروشگاه ها تبلیغ می شود در واقع به صورت صددرصد ارگانیک نیست و به طور حتم از مواد شیمیایی برای ساخت آن ها استفاده شده است.

وی با صراحت اعلام می کند که  مواد آرایشی و بهداشتی ارگانیک که در برخی فروشگاه ها تبلیغ می شود در واقع به صورت صددرصد ارگانیک نیست و به طور حتم از مواد شیمیایی برای ساخت آن ها استفاده شده است.

جالب است بدانید اصلا لوازم آرایشی ارگانیک وجود ندارد زیرا اگر محصولی آرایشی تنها با مواد ارگانیک ساخته شود دیگر تنوع چندانی پیدا نمی کند و به همین دلیل هیچ شرکت تولید کننده محصولات آرایشی حاضر نیست چنین کاری را انجام دهد زیرا تنوع محصول است که باعث فروش می شود.

از سوی دیگر هزینه تولید شده یک محصول کاملا ارگانیک به مراتب بسیار سنگین تر از محصولی شیمیایی است و زمان بیشتری برای ساخت ان صرف می شود و به همین علت سازندگان لوازم آرایشی تنها در نهایت یک یا دو ترکیب محصول آرایشی خود را ارگانیک کرده و ان محصول ار با عنون ارگانیک وارد بازار می کنند. پس مراقب دروغ محصولات ارگانیک در لوازم آرایشی باشید.