آخرین وضعیت بارش‌های زمستانی

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از دو روز گذشته وارد کشورمان شده تا اواخر وقت امروز بخش‌های عمده‌ای از شرق کشورمان را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و دستاورد آن افزایش ابر و بارش باران و برف در شمال شرق، شرق، سواحل شرقی خزر، دامنه‌های شرقی البرز و برخی نقاط جنوب شرق کشور است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه بارشی در اواخر وقت از شرق خارج می‌شود، توضیح داد: همچنین در بعضی ساعات آینده احتمال وزش باد و گردوخاک در مناطقی از شرق و جنوب شرق دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، طی روز دوشنبه در برخی نقاط شرق وجنوب شرق کشور وزش باد وگردوخاک ادامه می‌یابد و در سایر مناطق کشور جو نسبتأ پایدار بوده و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه نیز در برخی نقاط سواحل غربی خزر و اردبیل، وزش باد شدید جنوبی و افزایش ۲ تا ۶ درجه‌ای دما رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بعد از ظهر روز سه‌شنبه با گذر موج تراز میانی جو در برخی مناطق غرب، شمال غرب و البرز مرکزی رشد ابر وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به وضعیت گردوخاک در برخی مناطق جنوب غرب کشور گفت: طی امروز نیز گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در برخی استان‌های غرب و جنوب غرب همچنان ادامه می‌یابد و رفته رفته در ساعات آتی از غلظت آلودگی کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: از بعد از ظهر روز سه‌شنبه شکل‌گیری توده گرد وخاک بر روی کشور عراق و نفوذ آن به جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: امروز و فردا خلیج فارس و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، بندرعباس با ۲۴ درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با ۱۵ درجه بالای صفر را سردترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۱۰ درجه بالای صفر رسید که طی ساعات آتی پدیده خاصی ایجاد نمی‌شود.