بستری شدن 49 تن به خاطر گردوغبار خرمشهر

حسین ولایی، شمار مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان با مشکل تنفسی در دو روز گذشته را ۴۹ نفر اعلام کرد و گفت: در روز جمعه ۲۹ و شنبه ۳۰ دی‌ماه، به ترتیب ۲۵ و ۲۴ نفر با مشکل تنفسی به بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر مراجعه کردند.

ولایی از بستری شدن ۶ نفر از این تعداد در بخش داخلی این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: از مراجعه‌کننده در روز ۲۹ دی، ۱۳ نفر به‌صورت سرپایی مداوا، ۱۲ نفر در اورژانس بستری شدند که چهار مورد از آنها به بخش داخلی منتقل شدند. در روز گذشته نیز هفت نفر در اورژانس بستری شدند، ۱۷ نفر به‌صورت سرپایی مداوا و دو نفر به بخش داخلی برای ادامه مراحل درمان منتقل شدند.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بر آمادگی بیمارستان برای اینگونه مواقع بحرانی تأکید کرد و گفت: در پی پدیده اخیر گردوغبار به بخش اورژانس بیمارستان علاوه بر کپسول‌های اکسیژن موجود در این بخش،۱۰ کپسول اکسیژن دیگر نیز اضافه شد.

ولایی این نکته را که بخش اورژانس بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر به این دلیل که تنها بیمارستان شهر است به‌صورت همیشگی برای شرایط بحران آماده است را یادآور شد و بیان کرد: در بخش اورژانس در هر نوبت‌کاری دو پزشک و ۱۲ کادر درمانی اعم از پرستار و بهیار خدمات‌رسانی می‌کنند که برای شرایط بحران طراحی شده و پاسخگوی این تعداد مراجعه‌کنندگان طی این دو روز بود با این حال تیم بحران نیز به صورت آماده‌باش قرار داشته و کماکان در حال آماده‌باش است.

گردوغبار طی دو روز اخیر با غلظت چند ده برابری حد مجاز، مدارس اغلب شهر استان خوزستان را برای دو روز تعطیل کرد و باعث شد ادارات و دستگاه‌ها بنا به تصمیم ستاد بحران استان خوزستان روز گذشته تعطیل شوند و امروز نیز با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز کنند.

طی روزهای اخیر شهرهای استان خوزستان از جمله خرمشهر پدیده گردوغبار با غلظتی که میزان آن به بیش از ۶۰ برابر حد مجاز رسید را تجربه کردند. تجربه‌ای که با هر بار تکرار شماری از شهروندان ساکن درگیر با این پدیده را به دلیل مشکلات تنفسی راهی مراکز درمانی می‌کند.