۹۰ منطقه حاد محروم در اولویت خدمت‌رسانی کمیته امداد

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) ؛درباره رویکردها و اقدامات کمیته امداد برای مناطق محروم گفت: 20 درصد از سرانه تمام خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) را به مناطق محروم و مرزی اختصاص داده ایم.

 رهبر با اشاره به اینکه سهم ویژه ای برای مناطق محروم و مرزی در نظر گرفته شده است، گفت: معاونت های مسکن، فرهنگی و اشتغال کمیته امداد موظف شده اند تا ده درصد از سهم کل کارهای خود در سراسر کشور را به مناطق محروم اختصاص دهند.

 وی با تاکید بر اینکه مناطقی با ضریب محرومیت 8 و 9 در اولویت اول کمیته امداد هستند،گفت: اعتبار 25 میلیارد تومان در طی سال های گذشته برای خرید لوازم ضروری از جمله منبع ذخیره آب، وسایل گرمایشی و سرمایشی، آبگرمکن و یخچال اختصاص داده شده است.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه شناخت مناطق محروم کار مشارکتی بین سازمان های متولی و به ویژه گروه های جهادی است، گفت: 90 منطقه حاد شناسایی شده و اولویت خدمت رسانی در این مناطق است.

رهبر در پاسخ به این سوال که شاخص کمیته امداد برای محروم شناختن یک منطقه چیست؟ گفت: اطلاعات کشوری در معاونت مدیریت بحران وجود دارد که برای ضریب مناطق محروم از آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: رقم این ضرایب تغییر کرده است اما متاسفانه اطلاعات هنوز بروزرسانی نشده اند.

رهبر در پایان با اشاره به اهمیت مناطق محروم برای کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یک سال است که نام مناطق محروم به مناطق محروم و مرزی تغییر کرده است.