سرانه مدارس چه زمانی پرداخت می شود؟

مهرداد خان‌ماکو مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «زمان پرداخت سرانه مدارس» اظهار داشت: دقیقاً نمی‌توانم اعلام کنم چه زمانی سرانه مدارس پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل این موضوع هم این است که پرداخت سرانه مدارس  تابعی از تخصیص و میزانی است که خزانه به ما نقدینگی می‌دهد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش افزود: دولت بر اساس میزان درآمد‌هایی که به دست می‌آورد به دستگاه‌ها اعتباراتی تخصیص می‌دهد و اکنون هم به صورت مقطعی مبلغ مربوطه را پرداخت کرده که مقدار آن پایین است.

خان ماکو اضافه کرد: مدارس به غیر از 6 ماهه اول که تخصیص ناقص دریافت کردند، فعلاً هیچ سرانه جدیدی به مدارس داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دو تخصیص داریم؛ یکی تخصیص 9 ماهه است که در خزانه بوده و منتظر نقدینگی هستیم و اولین قسمت سرانه را بر اساس الگوی خود به مدیران مدارس ابلاغ می‌کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: تخصیص دیگر، 10 ماهه است که احتمالاً سازمان برنامه و بودجه به خزانه ارسال کرده است که مبلغ کمی است.

خان ماکو تصریح کرد: به دلیل اینکه سرانه مدارس ردیف ملی مستقل دارد هر مبلغی که به ما داده شود مکلف به پرداخت آن به مدارس هستیم.

وی متذکر شد: به مدیران مدارس قول می‌دهیم در ماه جاری و ماه آینده بخش عمده‌ای از سرانه مدارس پرداخت شود.