به گزارش مهر، این مجسمه برونزی که در اندازه واقعی بنیانگذار اپل ساخته شده است در محوطه شرکت "گرافی سافت" در بوداپست پرده برداری شد.

این شرکت مدعی شده است که از دهه ۸۰ با استیو جابز در ارتباط بوده است. به گفته مقامات این شرکت نرم افزارهای معماری، استیو جابز در سال ۱۹۸۴ با " گرافی سافت " در نمایشگاه سالانه " سبیت " هانوفر آلمان آشنا شد و اپل به این شرکت کمک کرد که نرم افزارهای طراحی معماری خود را در بازار عرضه کند.

" گابر بویار "، بنیانگذار " گرافی سافت " در این خصوص توضیح داد: " در زمانی که گرافی سافت یک شرکت کوچک با منابع محدود بود اپل از ما با رایانه و پول حمایت کرد. "

وی افزود: " جابز یکی از بزرگترین شخصیتهای زمان ما بود. "



براساس گزارش دیلی میل، امروز این شرکت، یکی از رهبران جهانی در بخش نرم افزارهای معماری است و به همین دلیل خواسته است تا با ساخت این مجسمه برونزی قدردانی خود را نسبت به جادوگر اسطوره ای اپل نشان دهد. این مجسمه را " ارنو تاث" ساخته است.



همچنین قرار است در مراسم پنجاه و چهارمین دوره جوایز موسیقی " گرمی " که مهمترین رویداد موسیقی در آمریکا به شمار می رود از استیو جابز تقدیر شود.

سازمان دهندگان این مراسم هنری که ۱۲ فوریه در شهر لس آنجلس برگزار خواهد شد در این خصوص توضیح دادند: " استیو جابز به پاس ایجاد محصولات و فناوریهایی که روش مصرف موسیقی، تلویزیون، فیلم و کتاب را تغییر دادند جایزه ای را دریافت خواهد کرد. "

جادوگر اپل ۵ اکتبر در سن ۵۶ سالگی در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.