به گزارش ایرنا، مصطفی محمد نجار روز شنبه در مراسم روز ملی ثبت احوال كه در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، افزود: سازمان ثبت احوال كشور در اجرای صدور كارت ملی هوشمند نقش مهمی ایفا می كند.

وی با اشاره به فعالیت های این سازمان اظهار داشت: تولید و انتشار وقایع ولادت و فوت، ارایه آمار ازدواج و طلاق و غیره از وظایف سازمان ثبت احوال است.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت برای برنامه ریزی های خود نیازمند آمار دقیق و اطلاعات صحیحی است، ادامه داد: تاکنون سازمان ثبت احوال توانسته اطلاعات صحیحی برای برنامه ریزی در اختیار دولت قرار دهد.

محمد نجار گفت: تکمیل و به هنگام سازی پایگاه جمعیتی، تکریم ارباب رجوع، ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور، اعتبار و امنیت مدارک هویتی، جلوگیری از جعل، جمع آوری اطلاعات مهاجرت و اطلاعات مرزهای تابعیتی کشور و غیره از جمله اقداماتی است که سازمان ثبت احوال به طور جدی آنرا دنبال کرده و از آن انتظار می رود.

وی به موضوع انتخابات در پیش رو اشاره کرد و افزود: همزمان با روز ملی ثبت احوال، ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس در هزار شعبه اصلی و فرعی که ۲۰۷ حوزه اصلی آن در فرمانداریهای کشور دایر است، آغاز شده و به همین دلیل از مسوولان سازمان ثبت احوال می خواهیم که در این شعبه ها برای احراز هویت متقاضیان حاضر شوند.

وی افزود: با برگزاری انتخاباتی باشكوه و با حضور گسترده مردم مشتی محكم بر دهان دشمنان خواهیم زد.