افزایش اشتغال مجدد بیکار شدگان

مشیریان‌ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی در نشست تخصصی گفتگوی‌ اجتماعی 3 جانبه‌ که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این نشست تخصصی‌ دریافت‌ نظرات‌ اعضا است، البته قبلاً نیز علاوه بر این جلسات مشترک 3 جانبه، جلسات شورای عالی کار را داشتیم‌ که در این جلسات‌ بحث‌ دستمزد‌ و خواسته‌های کارگری‌ مطرح‌ شده بود.

وی افزود: هدف ما از تشکیل چنین جلساتی‌ بهبود‌ و بهره‌وری در کار و محو فقر‌ کارگران است.

مشیریان‌ اذعان کرد: بعد از حادثه معدن یورت‌ کارگروه‌هایی تشکیل شد تا از این پس از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود، همچنین بازرسی‌های مستمر از کارگاه‌ها انجام می‌شود، البته ما در کل کشور 795 بازرس‌ داریم که این عدد کافی نیست‌.

معاون روابط‌ کار وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی‌ عنوان کرد: یک هزار و 717 کارگاه‌ متخلف‌ معرفی شدند، همچنین یک هزار و 400 واحد مشکل‌دار در سال گذشته داشتیم که این عدد امسال به یک هزار و 430 کارگاه مشکل‌دار رسید‌، البته وضعیت 160 کارگاه‌ کارگری بحرانی‌تر بوده و نیروی کار در خطر بوده است.

مشیریان‌ اذعان کرد: در بحث‌ اشتغال مجدد کسانی که بیکار شده بودند و بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، مجدداً صاحب شغل شدند و در این حوزه نیز افزایش اشتغال مجدد را داشتیم‌.

وی گفت: 14 هزار مسئول ایمنی از کارگاه‌های کارگری بازرسی‌ کردند.

معاون روابط‌ کار وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی‌ در پایان عنوان کرد: از سال 92 به بعد نرخ تورم در مقایسه با دستمزد‌ رشد کمتری داشته و همیشه در این سال‌ها دستمزد‌ بیش از نرخ تورم افزایش داشته است.