افزایش 20 میلیارد تومانی بودجه ایمنی اماکن

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به مصوبات لایحه بودجه سال 97 اظهار کرد: بعد از اینکه لایحه بودجه در ابتدای بهمن ماه از سوی شهردار تهران به شورا ارائه شد، کمیسیون‌های مختلف در حوزه های تخصصی خودشان جلسات متعددی برگزار و بودجه را بررسی کردند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در هفته قبل به منابع بودجه پرداختیم و در این هفته در جلسه دیروز و امروز مصارف بودجه را بررسی و بخشی از آنها را مصوب کردیم بیان کرد: در حوزه‌های مختلفی که از ماموریت های شهرداری هست، بودجه حوزه های اجتماعی و فرهنگی با 11 هزار و 164میلیارد ریال به تصویب رسید که تقریباً شش و نیم درصد از کل بودجه شهرداری تهران را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافیک حدود 74 و 490 هزار میلیارد ریال تصویب شد که حدود 34 درصد بودجه شهرداری تهران را به خود اختصاص داده است.

عطا با اشاره به بودجه حوزه خدمات شهری گفت: این حوزه حدود 14 درصد از کل بودجه با رقم 24 هزار و 209 میلیارد ریال را به خود اختصاص داد و در نهایت حوزه شهرسازی حدود 3 و نیم درصد را از آن خود کرد که بودجه این حوزه 6 هزار و 50 میلیارد ریال است که در این حوزه ها در خصوص هوشمندسازی به تفکیک صحبت شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک 180میلیارد تومان را از بخش توسعه مدیریت که عمدتا هزینه‌های جاری است کم کردیم و به بحث توسعه ناوگان در حوزه اتوبوسرانی،تاکسی ون و موتور برقی اضافه کردیم.

وی با اشاره به بحث حمل و نقل و ترافیک کودکان ادامه داد: با رویکرد کودک محوری این بحث را مورد توجه قرار دادیم و سه و نیم میلیارد ریال برای نصب چراغ های هوشمند و علائم هشدار دهنده برای دانش آموزان در حوزه حمل و نقل در نظر گرفتیم و در حوزه شهرسازی چند مطلب عمده داشتیم که در بحث بافت فرسوده ارقام این حوزه افزایش جدی دادیم.

وی با بیان اینکه بحث بازنگری طرح تفصیلی را در دستور کار قرار دادیم بیان کرد: به طور ویژه با توجه به انحرافات گسترده ای که در سالهای گذشته در این حوزه وجود داشته این موضوع مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری آیتمی تحت عنوان افزایش ایمنی اماکن در برابر سوانح طبیعی را بررسی کردیم،گفت: در لایحه بودجه 140 میلیارد ریال که برای این موضوع بود را  به 200 میلیارد ریال افزایش دادیم.

وی در پایان بیان کرد: رویکردهایی که در حوزه ماموریتی فرهنگی و اجتماعی که در شورا اتخاذ شد این بود که ضمن حفظ ساختار آنچه که در لایحه شهرداری تهران آمده بود ما بتوانیم به رویکرد افزایش نشاط اجتماعی و توسعه راسته های فرهنگی و اماکن فرهنگی در شهر تهران کمک کنیم.