انتقاد عضو سابق شورای شهر از عدم توجه مدیریت شهری به موضوع سلامت مردم

ابوالفضل قناعتی عضوشورای چهارم با انتقاد از عدم توجه تصمیم گیرندگان مدیریت شهری به موضوع سلامت مردم، گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌های شورای شهر و شهرداری نظری به تامین سلامت شهروندان ندارد, شاید به زعم آنها کاری برای آیندگان انجام می‌دهند اما نباید سلامت امروز مردم را به بهانه حرکت‌های آتی به خطر انداخت. درآمد زایی خوب است اما نه با هر توجیه و وسیله ای، افزایش درآمدی که خطرزاست نه تنها قابل مطرح شدن نیست بلکه به شدت رد شدنی وغیر قابل تایید است. پولی کردن طرح ترافیک و آزاد کردن ورود به آن, پولی کردن طرح زوج وفرد و در اختیار گذاشتن فرصت برای پولداران در ورود به جای شهر نه تنها مناسب نبود بلکه درآمد قابل توجهی را نصیب مدیریت شهری نمی‌کرد که اراده انجام آن را در سر داشته باشد.

وی بیان کرد: بهتر بود آقایان به جای تامل بر درآمد زایی از هر راه و طریقی مقداری هم تبعات منفی آلودگی هوا و به مخاطره افتادن سلامت میلیونها شهروند را مرورد توجه قرار دهند. هزینه‌های درمانی که به مردم و دولت تحمیل می‌شود به مراتب بیشتر از درآمدهایی است که از طرح‌های غیر کارشناسی شده اخذ می‌شود.

قناعتی با بیان اینکه تامین سلامت محیط زیست فروشی نیست، اظهار داشت: طرح زوج وفرد که با هدف فرهنگ سازی استفاده از خودرو دنبال شد نه تنها به این فرهنگ سازی کمک کرد بلکه موضوع کاهش آلاینده‌ها وپاکی هوای شهر را دنبال می کرد. سلامت محیط زیست موضوعی خریدنی و یا فروختنی نیست بنابراین در قبال دریافت مبالغی نمی‌توان سلامت مردم را در برابر تامین درآمدهای شهرداری نادیده گرفت. احصاء درآمدهای شهرداری و تغییر کاربری‌ها و درآمد زایی موضوعی است که شهرداری از راه درست باید بدان برسد نه اینکه با ارائه طرحهای غیر کارشناسی و هیجانی سلامت مردم را درمعرض خطرات بسیاری قرار دهد.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: ارائه چنین طرح هایی به خودی خود ظلم به شهروندان است، جالب است مردم مالیات 365 روز سال را می‌پردازند در حالی که با اجرای طرح زوج وفرد فقط می‌توانند از نصف آن بهره مند شوند آیا با دریافت پول بابت ورود به محدوده زوج وفرد پول اضافی از شهروندان گرفته می‌شد؟آیا به آنها ظلم مضاعفی نمی‌شد؟ همین الان بابت 150 روزی که نمی‌توانند از خودروهایشان استفاده کنند پول اضافی گرفته می‌شود چگونه طرح جدید شورای شهر قابل توجیه بود؟ و قصد داشتند آن را بر مردم تحمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه ظلم و بی عدالتی درشان مردم و مدیریت شهر نیست افزود: متاسفانه برخی طرح‌ها, اظهار نظرها به نوعی زور گویی ,ظلم و رواج بی عدالتی در جامعه است. مردم توانی برای پرداختهای مجدد ندارند.مردم نماینده برای کاهش آلودگی هوا, برای سهولت در رفت وآمد و گسترش حمل ونقل عمومی و تامین زیرساخت‌های اساسی انتخاب کرده اند نه نمایندگانی که چاره اندیشی آنها فقط پول است وپول.یقینا دریافت پول اضافی به هر عنوانی در شان تصمیم گیران مدیریت شهری و در حد توان مردم نیست بنابراین احراز ار تصمیمات غیر کارشناسی واجب وضروری است.