به گزارش برنا، شب گذشته در مراسمی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد از تعدادی شاعران بصیرت آفرین تجلیل شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هنر و بویژه شعر و شاعری نیز در نگاه ائمه معصومین(ع) جایگاه ویژه‌ای داشت تا جایی که حضرت امیرالمومنین(ع) پیراهنی را که هزار روز در آن هزار رکعت خوانده بودند – جمعا یک میلیون رکعت نماز می‌شود – به عنوان صله به شاعری داد که اهمیت جایگاه ولایت را در اشعار خود تبیین کرده بود.

حجت الاسلام قرائتی گفت: استناد به آیات و روایات، پرهیز از زیاده گویی و تملق و نیز تحقیر نکردن دیگران برای بزرگ نشان دادن امر ولایت از ویژگی‌های شعر ولایی است.

امیر جعفری فرمانده مرکز مقاومت بسیج شهرداری تهران نیز در این مراسم به اهمیت تبعیت از ولایت و ثمرات و نتایج آن در جامعه پرداخت.

در ادامه این مراسم تعدادی از شاعران بصیرت آفرین که در جریان فتنه ۸۸ با آثار خود به شفاف شدن فضای غبارآلود آن روزها کمک کرده بودند اشعار خود را قرائت کردند.

در این همایش همچنین از مرتضی امیری اسفندقه، پروانه نجاتی، قادر طهماسبی، ولی الله کلامی، محمدرضا موحدیان، علی محمد مؤدب، کاظم رستمی، محمدمهدی سیار، سیدمحمد بابامیری، میلاد عرفان خالقی، محسن عرب خالقی، راضیه رجایی، حاج اصغر زنجانی و محمد حسین نعمتی به عنوان شاعران بصیرت آفرین تجلیل و از نرم افزار شهید مهدی رجب بیگی با حضور برادر این شهید بزرگوار رونمایی شد.

این نرم افزار شامل تمام دست نوشته های باقی مانده از شهید رجب بیگی شامل مقاله، تحلیل، شعر، طنز و … است که برخی از آنها با نام مستعار «م. فنی» در برخی نشریات روزهای اول انقلاب به چاپ رسیده است. به جز تصویر این دست نوشته ها نسخه رایانه‌ای و قابل چاپ و درج در نشریات آن ها نیز در دسترس کاربران خواهد بود.

دو فیلم مستند از زندگی شهید رجب بیگی و یک مستند درباره شهدای لانه جاسوسی آمریکا یعنی عزیزانی که در تسخیر لانه شیطان نقش داشتند و بعدها به شهادت رسیدند نیز در این نرم افزار گنجانده شده است.