به گزارش جمهوری اسلامی، حجت الله بهروز با بيان اينكه مجوزهاي روزانه و هفتگي ورود به محدوده طرح ترافيك ۱۰ درصد از كل مجوزهاي مصوب را تشكيل ميدهند، گفت: حتي مجوز ورود براي يك خودرو بيش از سقف تعيين شده، صادر نميشود و مجوزهاي روزانه و هفتگي براي شهرونداني كه به صورت فوري و ضروري نياز به ورود به محدوده طرح را دارند پيشبيني شده كه كاملا منطبق با عدالت است.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط ورودی به محدوده طرح ترافیک چترهای زرد و سورمه‌ای رنگ و افرادی با لباس متحدالشکل ایستاده‌اند که این افراد در واقع کارت‌های مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک را به قیمت ۱۲۳۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

بهروز خاطر نشان کرد: در ۳۰ نقطه از شهر مجوزهای روزانه در ورودی‌ها محدوده طرح ترافیک به صورت کارت‌هایی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که شماره کارت و شماره خودرو باید از طریق پیامک به شماره‌های تعیین شده ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند درصورت نیاز، به یکی از این افراد مراجعه کنند و معادل بهای مجوز ورود به محدوده طرح را به وی پرداخت کرده و یک کارت تردد روزانه دریافت کنند. روی این کارت یک کد امنیتی درج شده که با خراش دادن پوشش روی آن آشکار می‌شود. کافی است این کد مجوز را به شماره ۲۰۰۰۱۸۸۸ پیامک کرده و پس‌از دریافت پاسخ، شماره پلاک خودروی خود را در قالب یک پیامک دیگر به شماره فوق ارسال کنند.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: شهروندان به جای حرف مندرج در پلاک باید از یک کد ویژه که در جدول راهنما روی کارت درج شده است، استفاده کنند؛ مثلا اگر بخواهید شماره ۱۲ ایران ۳۴۵ ج ۱۲ را در پیامک خود درج کنید باید بدون فاصله ۱۲۰۶۳۴۵۱۲ را برای شماره فوق ارسال کنید که در آن کد ۰۶ مربوط به حرف ج است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک اظهار داشت: متقاضیان هر روز تا ساعت ۱۷ وقت خواهند داشت تا شماره خود را در سیستم ثبت کنند تا در آن روز جریمه نشوند؛ ضمن این که هر کد تا زمانی که از طریق پیامک برای شماره ۲۰۰۰۱۸۸۸ ارسال نشده و در ازای آن یک شماره پلاک ثبت نشده، قابل استفاده است و در واقع این کدها یکبار مصرف هستند.

بهروز در پايان تاكيد كرد: مجوزهاي روزانه، هر روز مطابق با سقف تعيين شده صادر ميشوند و در صورتي كه درخواستها بيش از سقف مجاز باشند، ظرفيت تكميل اعلام شده و مجوز جديدي صادر نميشود.