به گزارش مهر، فرزاد هوشیار پارسیان در مراسم تقدیر از سازندگان در ورودی باب الشهدا حرم امام حسین (ع) و در جمع تعدادی از فرماندهان سپاه با بیان این مطلب گفت: برج میلاد تهران از جمله بلندترین برج های شناخته شده در دنیاست و بر همین اساس در رویکرد فعالیت های فرهنگی جدید، درصدد هستیم که این برج را به مأذنه ایرانی اسلامی تبدیل کنیم.

وی افزود: برج میلاد تهران باید به محلی برای نمایش افتخارات فرهنگی، هنری، اعتقادی، تکنولوژی که در حوزه جهان اسلام اتفاق می افتد، تبدیل شود.

هوشیار ادامه داد: مجموعه برج میلاد تهران، یکی از بلندترین برج های مخابراتی دنیاست که تمام این سازه از سوی مهندسان ایرانی ساخته شده است و هم اکنون نیز این مجموعه علاوه بر کارکردهای مخابراتی به یکی از مکان های گردشگری و فرهنگی برای مردم ایران و دنیا تبدیل شده است.

در ادامه این مراسم مجید نخعی جانشین رئیس ستاد عتبات عالیات استان تهران گفت: درِ باب الشهدا حرم امام حسین(ع) به دست هنرمندان اصفهانی ساخته شده است که یکی از شاهکارهای هنری ایران است.

وی با اشاره به فعالیت های ستاد عتبات عالیات در کربلا، توضیح داد: در ادامه همکاری های خود، ستاد عتبات عالیات موفق به ساخت بیمارستان زین العابدین شد، اگرچه اجرای این پروژه ها به نوع خودگسترده است، اما ما را راضی نکرد چرا که در هیچ پروژه ای نام حضرت زهرا(س) ثبت نشده است.

به گفته نخعی، بر همین اساس درصدد بودیم که کاری در کربلا، به نام حضرت زهرا(س) انجام دهیم که در همین راستا نیز زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع به حرم امیرالمومنین(ع) اضافه کرده ایم که با این مساحت حرم امام علی(ع) ۵ برابر شده است.

جانشین رئیس ستاد عتبات عالیات استان تهران تصریح کرد: در این فضایی که به حرم امیرالمونین(ع) اضافه شده است، باید ۱۹۸ هزار متر مربع ساختمان ساخته شود که این کاری بزرگ و ملی است و ما امروز نیازمند کمک همه ایرانیان هستیم تا یک بار دیگر شیعیان ارادت خود را به امامان خود نشان دهند.

وی ادامه داد: هزینه این کار براساس برآورد ستاد عتبات ۷۰۰ میلیارد تومان است، هم اکنون نیز دانشگاه شهید بهشتی پس از دو سال کار تحقیقاتی کارگاه را تجهیز کرده و عملیات خاکبرداری آن به اتمام رسیده و کارهای شمع ریزی نیز شروع شده است.
از دیگر سخنرانان این مراسم حسین ایرانپور رئیس ستاد عتبات عالیات استان اصفهان بود.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت در ورودی حرم امام حسین(ع)، رواق های سید الشهدا، پنجره های قتلگاه را با کمک هنرمندان ساخته ایم، گفت: " در " ورودی باب الشهدا حرم امام حسین(ع) از سوی ۳۰ هنرمند اصفهانی به مدت یکسال در هنرهای مختلف، قلم زنی، گره چینی، میناکاری، خاتم، معرق کاری، ساخته شده است.

نخعی ادامه داد: هنرمندان اصفهانی دو در ساخته اند که اثر به نمایش درآمده در برج میلاد یکی از آنهاست و دیگری در شهر اصفهان است. این اثرها از سوی هنرمندان ایرانی، با چوب درخت نارنج و ساج برمه در ابعاد ۲۴۸ در ۱۶۳ و به وزن ۵۵۰ کیلوگرم ساخته شده است و همچنین در ساخت آن ۱۱۰ کیلوگرم نقره بکار رفته است.

وی با اشاره به اینکه" در" ورودی باب الشهدا حرم امام حسین (ع) به مدت یکسال در کارگاه آفرینش های هنری ستاد عتبات عالیات اصفهان ساخته شده است، تصریح کرد: برج میلاد تهران با همکاری ستاد عتبات عالیات ، این اثر را به مدت یک هفته به نمایش گذاشت و قرار است در یکی دو روز آینده این دو در به کربلا فرستاده شود و پس از نصب در ورودی باب شهدا قرار است در روز اربعین حسینی از این اثر ارزشمند درحرم امام حسین (ع) رونمایی شود.