به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجيبابايي در حاشيه همايش گراميداشت حماسه نهم دي که با حضور بسيجيان حوزه ستادي اين وزارتخانه در سالن حجاب برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۱۲ميليون و۳۰۰ هزار دانشآموز و ۹۲۰ هزار فرهنگي رسمي و پيماني در كشور وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکل کمبود مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر اظهار کرد: امکان ندارد در جایی مدرسه ساخته شود و دانش‌آموز هم باشد، اما آن را تحویل نگیریم، چرا که اگر ما هم تحویل نگیریم، دانش‌آموز خودش می‌رود و سر کلاس می‌نشیند؛ مگر اینکه در جایی مدرسه احداثشده باشد و دانش‌آموز نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش، گفت: یک سر سوزن از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی برای این مدارس مشکل نداریم.

وی همچنین از توافق استانداران استان‌های تهران، البرز، قم و خراسان رضوی برای احداث۷۵۰ مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و افزود: در گذشته چهار تبصره در قانون شوراهای آموزش و پرورش وجود داشت که براساس آن در هر جا که انبوه‌سازی می‌شود، باید مدرسه آن نیز تامین شود اما این تبصره‌ها حذف شدند و در حال حاضر به دنبال این هستیم که این چهار تبصره احیا شود، چرا که خیلی از مشکلات به طور قانونی حل خواهد شد.

وی در خصوص عدم پرداخت ۵۰ درصد هزینه سوخت مدارس به صورت یارانه‌ای با وجود سرمای مجدد هوا، اظهارکرد: با مسئولان ذی‌ربط در دولت در حال هماهنگی هستیم که این موضوع به صورت بخشنامه از سوی وزارتخانه‌های مربوطه صادر شود.

حاجی بابایی درباره مشکل هزینه سوخت مدارس نیز خاطرنشان کرد: به مدیران مدارس سراسر کشور اعلام کرده‌ایم مبلغی که امسال برای سوخت مدارس می‌پردازند ۵۰ درصد کل هزینه است و اگر فیش گاز در دستشان است منتظرند که بخشنامه صادر شود تا آن را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر الان در فیش‌های مدارس ۵۰ درصد هزینه به صورت یارانه دولتی محاسبه نشده باشد، آیا بعداً به حساب مدرسه واریز می‌شود نیز گفت: خیر، محاسبه این مبلغ و نحوه پرداخت آن را بگذارند برای زمانی که بخشنامه آن ۵۰ درصد اعلام شد.

وزير آموزش و پرورش ابراز اميدواري کرد كه ديگر مشکل قطع گاز پيش نيايد وگفت: اگر مواردي پيش آمد با استانداريها و فرمانداريها صحبت ميشود و مشکل برطرف خواهد شد.