به گزارش سینانیوز، گوشتها از جمله غذاهای لطیف هستند؛ البته در صورت بهداشتی بودن آن. خاک، آب و به خصوص آب دریا تمام مواد مورد احتیاج بدن را در بر دارند. ولی مسلماً هیچ یک از ما انسانها نمیتوانیم مدام آب بنوشیم و خاک بخوریم. پس این مواد را باید به وسیله گیاه و حیوان وارد بدنمان کنیم. هیچ انسانی نمیتواند مدام گیاهخواری کند چون بخشی از املاح لازم را که خاک و آب به گیاه داده است را باید از حیوان بگیریم.
البته در مورد زیان‌های گوشت بسیار گفته شده است. پزشکان طب سنتی ما و همینطور دانشمندان اروپایی و آمریکایی تحقیقات بسیاری درباره ضرر و زیان گوشت انجام داده​اند. ولی هیچ کدام این ماده غذایی را مطلقاً نفی نکرده‌اند. در صورت افراط در گوشت خواری بیماری‌هایی از قبیل ضعف غدد بدن، پوکی استخوان، مشکلات کبدی، آپاندیس و بسیاری بیماری‌های معدوی و روده‌ای به مرور خود را نشان خواهند داد.
حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «شکم​های خود را گورستان حیوانات نکنید.» مواد مورد نیاز بدن در گوشت را می‌توان از مصرف کمی گوشت، غلات و سبزیجات تهیه کرد. گوشت در میان خوراکی‌ها بیشتر از هر چیز دیگری روی دستگاه عصبی تاثیر گذار است و انسان‌ها را عصبی می‌کند.
در صورتی که بخواهیم برای تامین کامل مواد مورد نیاز بدن گیاهخواری کنیم باید در طول ۲۴ ساعت شبانه روز حدود ۲۵ کیلوگرم سبزیجات و غلات بخوریم!