علیاکبر غیرتی در گفتوگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: پذیرش دارندگان اولویتهای عمره مفرده ۹۰ و ۹۰ از چهاردهم دی ماه جاری آغاز شده و تمام دارندگان فیشهای بانک ملی و اولویتهای یک تا ۲۳۰ بانک ملت میتوانند با مراجعه به دفاتر زیارتی اعلام شده نسبت به ثبتنام خود اقدام کنند.

امکان ثبت‌نام اینترنتی

وی خاطرنشان کرد: لزومی به مراجعه حضوری دارندگان اولویت‌های عمره مفرده برای ثبت‌‌نام وجود ندارد و این افراد می‌توانند به صورت اینترنتی نیز مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال تمامی دارندگان‌ فیش‌های عمره مفرده بانک ملی حتما باید نسبت به ثبت‌نام و تعیین تکلیف نهایی وضعیت عمره خود اقدام کنند.

امکان بازپس‌گیری سپرده‌ از بانک‌ها

غیرتی متذکر شد: در صورت عدم مراجعه و ثبت‌نام این افراد، سازمان حج و زیارت برای تعیین تکلیف این افراد اقدام خواهد کرد و دارندگان فیش‌های بانک ملی در صورت عدم تمایل برای تشرف به عمره می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها، نسبت به بازپس‌گیری سپرده‌های خود اقدام کنند.

فرصت ۱۰ روزه برای ثبت‌نام

وی درباره فرصت زمان دارندگان اولویت‌های تشرف به عمره مفرده ۹۰ و ۹۱ گفت: این افراد ۱۰ روز فرصت دارند تا برای ثبت‌نام اقدام کنند و پس از این فرصت در صورت عدم تکمیل ظرفیت‌ کاروان‌ها، اولویت‌های جدید اعلام خواهند شد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت یادآور شد: دارندگان اولویت می‌توانند از طریق کارگزار اولیه‌، کاروان مورد نظر خود را رزرو کنند و ۴۸ ساعت فرصت دارند ثبت‌نام خود را از طریق کارگزار دوم قطعی کنند.

آغاز ثبت‌‌نام در استان تهران از روز جمعه

غیرتی با اشاره به زمان آغاز ثبت‌نام در استان تهران اظهار داشت: دارندگان اولویت‌های یک تا ۲۳۰ بانک ملت در استان تهران از روز جمعه ۱۶ دی ماه جاری مجاز به ثبت‌نام در کاروان‌های استان هستند.

وی در خاتمه میزان استقبال از ثبتنام عمره مفرده ۹۰ و ۹۰ در استانهای مختلف را چشمگیر دانست و گفت: ثبتنام در دفاتر زیارتی مجاز بدون مشکل و بر اساس برنامه در حال انجام است.