طلاق پایان زندگی عاشقانه زوج جوان

زن با اشاره به اینکه عاشق همسرم هستم، اما به دلایلی باید از یکدیگر جدا شویم، اظهار کرد: باید این اتفاق بیافتد و من مهریه ام که ۴۰۰ سکه بهار آزادی است را می‌بخشم و در ازای آن جدایی شامل حال من می‌شود.

وی افزود: مدت کمی است که من و همسرم در زندگی مشترک کنار یکدیگر هستیم، چراکه هر دو شاغل بوده و مابقی وقتمان را با دوستانمان می‌گذرانیم. همسرم با این جدایی موافق است و ما مشکل دیگری جز این امر نداریم.

زن جوان با بیان اینکه ۵ سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت:در این مدت حتی وقت نکردیم که به موضوع فرزند دار شدن فکر کنیم، چراکه بیشتر وقتمان درگیر موضوعات دیگر بوده است.

مرد در دادگاه حاضر بود و خطاب به زن گفت: نیاز به این توضیحات نیست و من حاضرم بلافاصله برگه طلاق را امضا کنم تا هر دو بتوانیم آزادانه و جدا زندگی کنیم.

وی خطاب به قاضی دادگاه با اشاره به اینکه هر دوی ما رفیق باز هستیم و نمی‌توانیم برای یکدیگر وقت بگذاریم، گفت: با جدایی دیگر تعهدی بین ما باقی نمی‌ماند و به راحتی می‌توانیم زندگی کنیم.

مرد جوان با بیان اینکه نباید مانع خوشبختی یکدیگر شویم، گفت: ما با یکدیگر توافق کردیم و دیگر ادامه نخواهیم داد.

قاضی دادگاه خطاب به زن و مرد گفت: باید دلیل قانع کننده‌ای داشته باشید، شما می‌توانید مشکلاتتان را کنار یکدیگر حل کنید و این ۵ سال زندگی خود را به ۱۰ سال و بیشتر تداوم ببخشید.

وی ادامه داد: وقتی که به این راحتی توانستید با طلاق توافقی کنار بیایید، بنابراین یکدیگر را دوست دارید و می‌توانید به راحتی این موضوع را هم حل و فصل کنید و بدانید اولویت زندگی یکدیگر خود شما هستید، نه دوستان و اقوام.

مرد در ادامه بیان کرد: نمی‌توانیم دوستان خود را ترک کنیم.

قاضی در ادامه با بیان اینکه می‌توانید میزان رفت و آمد با دوستان خود را مدیریت کنید و بدانید که اکنون متاهل هستید و باید برای یکدیگر وقت بگذارید تا دیگران، گفت: بنابراین این دیدگاه شما اشتباه است و می‌توانید به راحتی حلش کنید، چراکه راه کار اصلی شما طلاق نیست.

زن در ادامه بیان کرد: بار‌ها خواستم که به مشاور مراجعه کنم، اما همسرم قبول نکرد و ما مجبور شدیم اقدام به توافق و جدایی کنیم.

پس از اتمام اظهار نظر طرفین، قاضی دادگاه خطاب به زن و مرد گفت: به مشاوره مراجعه کنید و مشکلات خود را حل کنید و در نهایت پرونده را مختومه اعلام کرد.