معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون های فراگیر این دانشگاه از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون های فراگیر پیام نور از روز سه شنبه ۲۰ دی ماه خبر داد.

به گزارش افکار نیوز، عبدالله معتمدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: توزیع کارت سه آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور از روز سه شنبه ۲۰ دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org آغاز می شود.

وی افزود: توزع کارت ورود به جلسه داوطلبان شرکت در آزمون های فراگیر پیام نور تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲۲ دی ماه ادامه دارد.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با اشاره به زمان برگزاری آزمون های فراگیر این دانشگاه گفت: آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور روز جمعه ۲۳ دی ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در دوره های مختلف آزمون های فراگیر پیام نور گفت: در مقطع کارشناسی ارشد تعداد ۱۹۰ هزار نفر، در دوره کارشناسی ۱۳۰ هزار نفر و در نهایت در دوره کاردانی به کارشناسی ۱۵ هزار نفر برای شرکت در دوره های فراگیر پیام نور ثبت نام کرده اند.

معتمدی با بیان اینکه در هر رشته محل در مقطع کارشناسی ۳۰ تا ۵۰ نفر و در هر رشته محل مقطع کارشناسی ارشد به این ترتیب پذیرش انجام می شود، اظهار داشت: ۱۵ نفر در شیوه پژوهشی و ۱۵ نفر در آموزش محور پذیرش می شوند.

وی در پایان تصریح کرد: پذیرفته شدگان این دوره ها از نیمسال دوم تحصیلی ۹۱-۹۰(ترم بهمن ماه) دانشجو خواهند شد.

به گزارش پانا، همچنین معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام نور پیش از این درخصوص حل مشکل معافیت تحصیلی داوطلبان شرکت کننده دوره های فراگیر پیام نور، گفت: با توجه به جلسه و مذاکره ای که با رئیس سازمان نظام وظیفه داشتیم، داوطلبان پسر متقاضی شرکت در آزمون های فراگیر پیام نور پس از دانشجو شدن می توانند از امتیاز معافیت تحصیلی مانند سابق استفاده کنند.