شورای شهر باید مدافع همه آن منابعی باشد که در شهر افتاب هزینه شد/ دولت و شورای شهر تقریبا کمر به تعطیلی کارها و زحمات قبل بسته‌اند

گروه اجتماعی- اقبال شاکری از اعضای سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز گفت: متاسفانه هر گاه صحبت از انتقال نمایشگاه کتاب تهران از شهر آفنتاب به مرکز شهر می‌شود،  داغ دل ما هم تازه می‌گردد. به نظرم من این موضوع و مسائل شبیه به آن همه ناشی از لجبازی مسئولینی است که تحمل هزینه آن بر دوش شهروندان خواهد بود و بسی جای تاسف دارد که از امکاناتی که برای این امر محیا شده است استفاده نکنیم و باعث زحمت مردم شویم. اینها همه موجب اتلاف منابع و وقت مردم است که ناشی از تصمیمات لجبازانه است. درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب قراردادی  5ساله بین شهرداری تهران و وزارت ارشاد بسته شده بود که نمایشگاه کتاب هم سال گذشته در شهر آفتاب برگزار شد. این همه هزینه که شهرداری و شورای شهر فقط برای نمایشگاه کتاب مصوب کردند و متاسفانه امسال دوباره این قضیه برعکس شده و به مصلی برگشتند. بنده مروری در سایت‌های خبری داشتم و معلوم بود که همه به این امر معترض هستند که دوباره نمایشگاه در جایی برگزار شود که امکانات و فضای مناسبی برای شهروندان ندارد.

شاکری در ادامه و درباره نقش شورای شهر در این قضیه گفت: بیشتر تعجب هم از شورای شهر است که با این امر موافقت کرده است. شورای شهر باید مدافع همه آن منابعی باشد که در شهر افتاب هزینه شد اما با این مسئله موافقت کرده است. البته وزارت ارشاد از ابتدای امر هم درباره ساخت نمایشگاه و انتقال نمایشگاه‌های پر جمعیت لجبازی می‌کرد. اما از شورای شهر انتظار نمی‌رفت که با این کار موافقت کند و این مسئله را به این شکل حل و فصل نماید. این جای بسی تاسف دارد و تصمیم غیر منصفانه‌ای برای مردم شهر تهران بوده است. حتی باید گفت امسال که به هر تقدیر گذشت و نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شود اما باید همین مسئله را برای آینده اصلاح کنند. به نظر می‌آید که دولت و شورای شهر تقریبا کمر به تعطیلی کارها و زحمات قبل بسته‌اند و هرچه که مسئولین گذشته تلاش کرده و انجام دادند مانند مسکن مهر و یا همین نمایشگاه بین المللی افتاب، درصدد نابودی آنها هستند و اینکه برخلاف رویه قبلی پیش بروند.

شاکری همچنین درباره تأثیر تغییر مدیریت بر این تصمیم گفت: درباره اینکه با تغییر مدیریت در شهرداری این مسئله حل شود باید گفت که این موضوع بیشتر به شورای شهر ارتباط دارد و زیاد به شهرداری مربوط نیست. اما مسئله این است که شورای شهر نباید وارد این بازی می‌شد. این استدلال واقعا جای تاسف دارد که آن همه زیرساخت و هزینه و امکانات و فضای نمایشگاهی کنار گذاشته شود و نمایشگاه به مرکز شهر و در مکان نامناسب این کار برگزار شود. وقتی کسی وارد نمایشگاه بین‌المللی افتاب می‌شود به خود می‌بالد که در شهر ما چنین فضایی را ایجاد شده است و از آن لذت می‌برد. اما حال فضای نمایشگاهی در مصلی که پر ازدحام، تودرتو و تاریک است می‌خواهد برگزار شود. خواهیم دید که برگزاری نمایشگاه امسال در مصلی جز زحمت برای شهروندان تهرانی نخواهد بود و علت آن هم لجبازی و کم توجهی مسئولین این امر بوده است.