نظرعلی حاجی پاشا در گفتگو با مهر با بیان اینکه در پرونده اول شکایت از شرکت ایران خودرو دیزل به علت عرضه خودروهای گران قیمت "هوو" هزار و ۹۰۴ شاکی وجود داشت گفت: با حکم محاکم تعزیرات حکومتی شرکت ایران خودرو دیزل ۲۸ میلیارد تومان جریمه و مقرر شد به شاکیان به طور میانگین از هفت تا ۲۰ میلیون تومان جریمه پرداخت شود که تمامی شاکیانی که مراجعه کردند توانستند مبالغ جریمه را دریافت کنند.


وی افزود: در دومین پرونده شکایت علیه ایران خودرو دیزل چهار هزارو ۷۰۰ شاکی به سازمان تعزیرات شکایت کردند که با حکم قطعی تعزیرات حکومتی این شرکت محکوم به پرداخت ۳۹ میلیارد تومان جریمه شد.

رئیس سازمان تعزیرات استان تهران گفت: هر چند این شرکت به رای تعزیرات اعتراض کرده و پرونده در دیوان عدالت مطرح است ولی چون حکم قطعی است باید ایران خودرو دیزل جریمه را پرداخت کند.

حاجی پاشا در پاسخ به اینکه بر اساس قانون اگر صنفی بعد از ۱۰ روز جریمه صادره از سوی تعزیرات را پرداخت نکرد باید پلمپ شود در حالی که هنوز این شرکت پلمپ نشده است گفت: هر چند قانون اجازه داده ولی نمی توانیم شرکتی با پنج‌هزار و ۵۰۰ کارمند را به همین راحتی پلمپ کنیم برای همین تلاش می کنیم با مذاکره جریمه به مرور پرداخت شود.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات گفت: کامیونهای "هوو" فاقد ترمزهای ABS و برخی امکانات ایمنی هستند در حالی که قیمت تمام شده برای مشتری به اندازه یک خودروی با کیفیت بوده است.