فعالیت 6 آشپزخانه ایرانی در دو شهر نجف و کربلا

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: سازمان حج و زیارت از حدود 10 سال پیش با توجه به شرایط نامطلوب آشپزخانه‌های موجود در عراق، به راه‌اندازی آشپزخانه‌های متمرکز اقدام کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راه‌اندازی آشپزخانه‌های ایرانی در عراق از تجربه چندین ساله سازمان حج و زیارت در عربستان و نحوه عملکرد آشپزخانه‌های ایرانی ویژه حجاج در این کشور الگوبرداری شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون 6 آشپزخانه ایرانی در عراق در دو شهر نجف و کربلا تاسیس و راه اندازی شده است و تلاش می‌شود تا امکانات موجود در این آشپزخانه‌ها را به مرور تکمیل کنیم.

آقایی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر مجتمع صنایع غذایی غدیر کاملترین آشپزخانه ایرانی در عراق است که به تازگی در نجف راه‌اندازی شده است و نسبت به سایر آشپزخانه‌های ایرانی از امکانات بیشتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: به طور متوسط مقرر شده است تا در هر روز 20 هزار پرس غذا در مجتمع صنایع غذایی غدیر برای زائران ایرانی آماده و طبخ شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: آشپزخانه‌های ایرانی در دو شهر نجف و کربلا به صورت مشترک توسط ایرانی‌ها و عراقی‌ها مدیریت می‌شوند و سهام آن نیز به طور مساوی به این دو کشور تعلق دارد.