میزان رضایت شهروندان از میادین میوه و تره بار شهرداری در نوروز 97

 طی پژوهشی که توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در میادین و بازارهای میوه و تره بار سازمان مدیریت میادین انجام شده، شهروندان تهرانی از وضعیت و عملکرد این سازمان رضایت حداکثری دارند.

این پژوهش که در بازه زمانی 29 اسفندماه سال 1396 تا 25 فروردین ماه سال جاری در 68 میدان میوه و تره بار و 1200 نفر از مراجعه کنندگان در 4 مقطع زمانی صورت گرفته نشان می‌دهد عملکرد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در جلب رضایت حداکثری شهروندان مطلوب بوده و باعث جذب شهروندان به میادین و بازارهای میوه و تره بار سازمان مدیریت میادین شده است.

گزارش مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در 3 حوزه قیمت محصولات، کیفیت محصولات و تخفیفات اقدام به پژوهش کرده است. در بخش قیمت محصولات به ویژه میوه و سبزی میزان رضایتمندی شهروندان بیش از 70 درصد بود و این رضایتمندی در سنجش قیمت محصولات فروشگاهی در میادین و بازارهای میوه و تره بار نسبت به فروشگاه‌های بیرون به بیش از 72 درصد می‌رسد.

همچنین بنابراین گزارش بیش از 70 درصد شهروندان کیفیت محصولات ارائه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار را از موارد مشابه عرضه شده در فروشگاه‌های سطح شهر بهتر ارزیابی کرده و اعلام رضایتمندی کردند. در مورد گوشت قرمز، خریداران 70 درصد اعلام رضایتمندی کردند و در مورد آبزیان این رضایتمندی به 81 درصد می‌رسد. رضایتمندی شهروندان و خریداران در مورد تخم مرغ 83 درصد و مرغ 86 درصد می‌رسد.

مسئله تخفیفاتی که بنا به مناسبت‌های مختلف اعلام می‌شود، سومین شاخصه‌ای بود که مورد ارزیابی قرار گرفته و بیش از 52 درصد شهروندان از آن اعلام رضایت کردند.

گفتنی است، در این پژوهش موارد دیگری نظیر ساعت کار، سهولت رفت و آمد، روشنایی میادین و بازارها و نظافت عمومی مورد ارزیابی قرار گرفته که شهروندان نسبت به آنها بیشترین رضایت را اعلام کردند.