به گزارش ايسنا،مدتي است مديران مختلف شركت ملي گاز از طرح هايشان براي صدور قبوض الكترونيكي گاز و امكان پرداخت الكترونيكي قبض ها ميگويند. طرحي كه گويا به تازگي تا حدي به نتيجه رسيده و با اجراي آن اينك مشتركان مي توانند قبوض گاز خود را به وسيله تلفن همراه از طريق اتصال به اينترنت پرداخت كنند.

البته بنا به گفته مصطفی کشکولی - معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز، هنوز امکان پرداخت قبوض از طریق تلفن همراه فراهم نشده و در حال حاضر این شرکت در تلاش است تا امکانی برای پرداخت قبض های گاز از طریق تلفن ثابت و همراه ایجاد کند.

پیش از این مدیر گاز‌رسانی شرکت ملی گاز از تبدیل قبوض کاغذی گاز به قبض های الکترونیکی خبر داده بود.

مجتبی شیخ‌بهایی در این باره عنوان کرده بود که طی جلساتی تصمیم گرفته شد امکاناتی به وجود بیاوریم که قبوض کاغذی گاز همانند قبوض الکترونیکی موبایل صادر و پرداخت شوند. البته این موضوع هنوز در حال مطالعه است.

یعقوب‌علی حسینی‌نیا - مدیر عامل شرکت گاز تهران، نیز در مورد ارسال قبوض به صورت پیامکی در استان تهران و البرز گفته بود که تاکنون بستر این کار فراهم نشده است، چرا که باید ابتدا با یک شرکت ارسال کننده پیامک قرارداد ببندیم که به همین دلیل نمی‌شود زمان مشخصی را برای ارسال قبوض به صورت پیامکی تعیین کرد.

وي با اين حال از پرداخت ۸۶درصد قبوض گاز به صورت الكترونيكي خبر داده و تابستان امسال گفته بود كه در حال حاضر تنها ۱۴ درصد قبوض از طريق مراجعه افراد به بانكها پرداخت ميشود.