به گزارش ایسنا، ديويد كامرون، نخستوزير انگليس روز جمعه از ساخت و پخش فيلم بانوي آهنين كه در آن مارگارت تاچر يك پيرزن آسيبپذير نشان داده شده است، ابراز نارضايتي كرد.

فیلم پرسروصدای «بانوی آهنین» که در آن «مریل استریپ» نقش مارگارت تاچر را بازی کرده است ‌از روز جمعه در سینماهای انگلستان اکران شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «دیوید کامرون» باوجود تمجید از نقش‌آفرینی مریل استریپ در این فیلم اعلام کرد، درحالی که مارگارت تاچر هنوز زنده است و از اختلال ذهنی رنج می‌برد، نباید چنین فیلمی ساخته می‌شد.

وی در گفت‌وگو با شبکه چهار بی‌بی‌سی اعلام کرد: ‌ بازی مریل استریپ بسیار زیباست‌، اما نمی‌توان پاسخی برای این سوال پیدا کرد که چرا این فیلم اکنون ساخته شده است. این فیلم بیشتر از آنکه یک نخست‌وزیر قدرتمند را به تصویر بکشد، دوران مریضی و بیماری او را نشان می‌دهد.

در فیلم «بانوی آهنین» مارگارت تاچر به عنوان یک زن ۸۶ ساله‌ای گیج و مبهوت به تصویر کشیده شده که در انزوایش به دوران کاری سیاسی خود می‌نگرد.

داستان این فیلم در سال ۱۹۸۲ و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالکلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی «مارگارت تاچر» برای حفظ سمت‌اش را به‌تصویر می کشد.

استریپ ۶۲ ساله که برای این فیلم شانس اصلی کسب اسکار محسوب می‌شود، با ۱۶بار نامزدی جایزه اسکار از این لحاظ رکورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود

وی دو بار در سال‌های ۱۹۸۰ برای «کرامر علیه کرامر» و ۱۹۸۳ برای «انتخاب سوفی» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است.

«استریپ» در سال ۲۰۰۳ برای فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را گرفت، در سال ۱۹۸۹ با فیلم «فرشتگان جهنمی» جایزه بهترین بازیگر زن را از کن دریافت کرد، در سال ۱۹۸۲ بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال ۱۹۹۹ جایزه دوربین برلیناله را کسب کرد.

مريل استريپ در سال ۲۰۰۳ جايزه افتخاري سزار فرانسه را گرفت، دو بار جايزه بهترين بازيگر زن را از اسكار سينماي ايتاليا دريافت كرده است، هفتبار بهترين بازيگر جوايز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنوارههاي رم و سنسباستين جايزه يك عمر دستاورد سينمايي دريافت كرده است.