به گزارش فارس،علیرضا کریمیان، دبیر کمیته ملی شیر مدارس با بیان اینکه شیر مدارس با کیفیتترین شیر است، اظهار داشت: نظارت دقیقی بر نحوه تولید و توزیع شیر مدارس صورت میگیرد.

وی افزود: هدف ما این است که شیر با کیفیت به دست دانش‌آموز برسد به همین دلیل هزینه سنگینی را برای تأمین آن پرداخت می‌کنیم ضمن اینکه کارخانه‌هایی که شیر مدارس را تولید می‌کنند، دارای پروانه بهداشت و دارای استاندارد هستند.

دبیر کمیته ملی شیر مدارس در خصوص اینکه بعضی از دانش‌آموزان از مزه و طعم شیر احساس نارضایتی کرده‌اند، گفت: بعضی از دانش‌آموزان با طعم شیر مشکل دارند اما باید عنوان کرد شیر مدارس از بهترین و با کیفیت‌ترین دامداری‌ها تهیه می‌شود، از این رو نمی‌توان به طعم و مزه آن ایراد وارد کرد.

کریمیان در ادامه اضافه کرد: شیر استریل به دلیل حرارتی که می‌بیند کمی پخته می‌شود و مزه بهتری پیدا می‌کند اما شیر پاستوریزه این پختگی را ندارد؛ شاید یکی از دلایل نارضایتی دانش‌آموزان از طعم شیر مدارس این مسئله باشد.

وی در خصوص اینکه برای بهتر شدن مزه شیر مدارس، طعمدار کردن آن در دستور کار قرار دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: اصل کار این است که دانشآموزان شیر تازه دریافت کنند و تمام تلاش ما ترویج و فرهنگسازی مصرف شیر تازه بدون افزودنی است، به همین دلیل شیر مدارس طعمدار نمیشود.