سرهنگ داوود محمودزاده در گفتوگو با ايسنا،در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام خبر به قتل رسيدن زن جواني با هويت خ ـ ل به ضرب گلوله و مجروح شدن خواهر مقتول در آذرماه سال گذشته بررسي پرونده در دستور كار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی دشتستان ادامه داد: ماموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند متهم با شلیک پنج تیر، زن جوان را به قتل رسانده و خواهرش را نیز مصدوم کرده است.

محمودزاده با بیان اینکه تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه داشت، تصریح کرد: سرانجام در چند روز گذشته کارآگاهان پلیس سرنخ‌هایی از این متهم به دست آورده و مخفی‌گاه وی را شناسایی کردند.

وی هویت متهم را «سهراب ق» ۳۷ ساله اهل و ساکن سعدآباد در دشتستان اعلام کرد و گفت: ماموران انتظامی پس از اطمینان از صحت محل اختفای وی، متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

به گفته فرمانده انتظامی دشتستان ماموران در بازرسی از محل اختفای متهم یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه مقداری فشنگ را کشف و ضبط کرده‌اند.

محمودزاده با اشاره به اظهارات متهم در بازجویی‌های پلیس به ایسنا گفت: متهم مدعی شد اسلحه را در سال ۷۵ خریداری کرده و در روز حادثه نیز به منزل مقتول و خواهرش که از اقوام نزدیک وی بودند، رفته که آنان از وی خواسته‌اند تا برایشان شام بگیرد.

وی افزود: متهم پس از خرید شام در ساعت ۳۰ بامداد به منزل مقتول بازگشته و به ضرب گلوله یکی از دو خواهر را به قتل رسانده و دیگری را نیز مجروح کرده است.

فرمانده انتظامي دشتستان درباره انگيزه متهم به ايسنا گفت: متهم در بازجوييهاي پليس هدف از اين اقدامش را مسائل اخلاقي و درخواست برقراري ارتباط نامشروع از سوي دوخواهر اعلام كرده است.