به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این مطلب شما را با چند ترکیب غذایی سالم برای بدست آوردن حداکثر مواد مفید موجود در خوراکی ها آشنا می کنیم.

- ماهی قزل آلا و کلم
ویتامین D موجود در ماهی قزل آلا و ویتامین K موجود در کلم با هم ترکیب شده و مواد کلسیمی را تولید می کند که برای سلامت کلیه مفید است. همچنین این مواد کلسیمی در زمینه استخوان سازی نیز مفید بوده و برای بانوانی که در سن یائسگی بوده و با پوکی استخوان ناشی از این دوران مشکل دارند بسیار موثر است.

- جگر سیاه و هویج
" روی " موجود در جگر سیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان بسیار مفید است و همچنین می تواند میزان جذب ویتامین A در بدن را افزایش دهد. ویتامین A که در هویج نیز موجود است برای مقابله با انواع ویروس های بیماری زا مناسب است. بر اساس نتایج منتشر شده در مجله " ساینس " وجود “روی” در بدن انسان باعثمی شود تا جذب ویتامین A از جگر انسان به سایر نقاط بدن راحت تر صورت بگیرد.

- لوبیای قرمز و زیتون
چربی امگا ۳ موجود در زیتون دارای خواص مثبت فراوانی است که یکی از آنها بحثمقابله با عصبانیت و آرامش بخشی است. در عین حال ویتامین A موجود در لوبیا از آسیب رسیدن به سلول ها در طول ورزش جلوگیری می کند.

- گوشت مرغ و کلم بروکلی
گوشت مرغ یا شتر منبع بسیار غنی آهن است و اگر به همراه آن ۲۵ میلی گرم آنتی اکسیدان و ویتامین ثمصرف شود میزان جذب آهن دو برابر شده و باعثمی شود تا در زمان انجام فعالیت های ورزشی میزان اکسیژن دریافتی شما افزایش یابد. آهن همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن خصوصا در فصل سرما نقش مهمی دارد.