به گزارش جامجم، سرهنگ عبدالله قاسمي، معاون اجتماعي پليس آگاهي روز گذشته در ارتباط با آخرين پيگيريهاي پرونده اين باند تبهكاري گفت: در تحقيق ازسه تبهكار مسلح معلوم شد آنها از سال ۸۳ سرقتهاي مسلحانه خود را آغاز كرده و سال گذشته نيز به چندين طلافروشي به صورت مسلحانه دستبرد زدهاند.

وی افزود: سارقان با ورود به خانه طلافروش‌ها، خانواده آنها را به گروگان گرفته و با گذاشتن چند بمب دست‌ساز در اتاق‌ها، هنگام ترک محل تهدید می‌کردند بمب‌ها از راه دور کنترل می‌شود.
۱۶ سرقت مسلحانه از طلافروشی‌‌ها
قاسمی افزود: متهمان در تحقیقات به ۱۶ فقره سرقت از طلافروشی‌ها اعتراف و عنوان کردند در ۲ فقره از سرقت‌ها ناکام بوده‌اند و هر بار پس از سرقت چهره خودشان را گریم می‌کردند تا شناسایی نشوند. معاون اجتماعی پلیس آگاهی تصریح کرد: در بازرسی از خانه متهمان چندین قبضه سلاح از جمله یک وینچستر(نوعی سلاح آمریکایی) که شیشه‌های ضدگلوله را نیز می‌شکست همراه چندین کلاه‌گیس و اسناد و مدارک جعلی کشف و ضبط شد.
دستگیری بیش از ۱۰۰ متهم
سرهنگ قاسمی اضافه کرد: پس از گذشت نزدیک بهسه ماه از زمان دستگیری تبهکاران مسلح که علاوه بر ده‌ها سرقت مسلحانه مرتکب جنایت نیز شده‌اند، بیش از ۱۰۰ متهم دیگر که به نوعی در ارتکاب جرایم با آنها مشارکت داشتند یکی پس از دیگری شناسایی و دستگیر شدند.
معاون اجتماعی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: متهمان در اعترافاتشان گفتند یکی از اعضای باند در مجاورت یک طلافروشی عمده مغازه‌ای اجاره کرده بود و طبق نقشه قصد داشتند قبل از دستگیری طلافروشی را با بمب منفجر و ۳۰۰ کیلو طلا سرقت کنند.
قاسمی تصریح کرد: سرکرده باند مرد ۳۵ ساله‌ای معروف به حاجی است که پس از هر سرقت سهم بسیار اندکی به همدستانش پرداخت می‌کرد و برای آنها حقوق ماهانه در نظر گرفته بود.

وی اضافه کرد: افرادی که در ارتباط با این باند تبهکاری دستگیر شده‌اند، در زمینه تهیه محل، سلاح و خرید و فروش طلاهای دزدی با آنها همکاری می‌کرده‌اند و پرونده اعضای باند در آینده‌ای نزدیک با صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت به دادگاه ارسال خواهد شد.

معاون اجتماعي پليس آگاهي اظهار كرد: انهدام اين باند يكي از بزرگترين پروندههاي جنايي در چند سال اخير است و به همين دليل پليس آگاهي با تهيه مستند دستگيري و بازسازي صحنه سرقتها، اين فيلم را تحت عنوان برنامه مستند مكث با موضوع اين سهتبهكار امشب از شبكه ۳ سيماي جمهوري اسلامي پخش خواهد كرد تا مردم از نزديك در جريان اقدامات تبهكارانه اين باند مخوف قرار گيرند.