حسین درخشان در گفتوگو بافارس، با بیان توصیههای امدادی برای مسافران در طول سفر اظهار داشت: به همراه داشتن یک جفت دستکش برای تعویض لاستیک در زمان پنچری در مسافرت میتوان بسیار راهگشا باشد.

بارهای روی باربند باید توسط روکش ضد آب پوشانده شود

وی با اشاره به همراه داشتن لباس گرم در فصل سرما نیز افزود: بارهای روی باربند را باید توسط روکش ضد آب پوشاند و چیدمان وسایل طوری باشد که قوانین ایرودینامیک رعایت شود تا در زمان حرکت مصرف سوخت نیز کاهش ‌یابد.

ترمز شدید باعثخرابی سیستم کمربند ایمنی می‌شود

درخشان تصریح کرد: در صورت ترمز شدید یا تصادف شدید با اتومبیل، سیستم کمربند ایمنی کیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض خواهد داشت.

وی بیان داشت: نور چراغ‌های جلو و شدت نور قبل از حرکت توسط تعمیرکار جهت تسهیل دید در شب باید تنظیم شود.

ایستادن کودکان بین دو صندلی خطرناک است

درخشان ادامه داد: به کودکان باید آموزش داده شود تا در حین رانندگی از ایستادن بین دو صندلی جلو خودداری شود چون در صورت ترمز شدید خطر پرت شدن به سمت داشبورد و آسیبهای احتمالی زیاد است.

انجام تنفس عمیق و سرفه‌های شدید در ۲ ثانیه برای حملات قلبی

وی گفت: در صورت حمله قلبی در حین رانندگی و فاصله با مرکز درمانی خصوصاً زمانی که افراد تنها هستند باید با انجام تنفس عمیق و سرفه‌های خیلی شدید در ۲ ثانیه و تکرار این عمل تا رسیدن به نزدیکترین مرکز درمانی خطر سکته قلبی را به‌طور چشمگیر‌ی کاهش داد.

درخشان بیان داشت: به همراه داشتن چند بسته بیسکوبیت، خشکبار، خرما، نان و حداقل یک لیتر آب آشامیدنی برای هر نفر سرنشین جهت مواقع اضطراری ضروری است.

تا قبل از فیکس کردن با آتل از حرکت دادن مصدوم خودداری شود

این کارشناس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به همراه داشتن نقشه راهها و مراکز درمانی کشور در طول سفر ادامه داد: در صورت آسیب گردن و ستون فقرات و شکستگیهای اندامها از حرکت دادن مصدوم قبل از فیکس کردن با آتل جدا خودداری شود.