پليس بارها از شهروندان بويژه زنان و دختران خواسته است براي سفرهاي درونشهري از وسايل نقليه مطمئن استفاده كنند و از سوار شدن به خودروهاي مسافركش شخصي بپرهيزند اما هنوز عده زيادي به اين توصيهها بياعتنا هستند.

یکی از این افراد دختر ۲۹ ساله‌ای به نام «کبری» است که با غفلت و بی‌احتیاطی خودش در چنگ دو متجاوز اسیر شد.

او می‌گوید: وقتی از محل کارم بیرون آمدم، برای رفتن به خانه سوار یک پراید شخصی شدم که مرد مسافری هم در صندلی جلوی آن نشسته بود، راننده سر صحبت را باز کرد و همان‌طور که مشغول صحبت بودیم، از مسیر اصلی خارج شد و به یک خیابان فرعی پیچید. من به این کار او اعتراض کردم، اما گفت مسافر دیگرش را پیاده می‌کند.

دوباره به خیابان اصلی برمی‌گردد، ولی ناگهان مردی که در صندلی کنار راننده نشسته بود به صندلی عقب پرید او چاقویی را از جیبش درآورد و زیر گلویم گذاشت و گفت اگر مقاومت کنم، مرا به قتل می‌رساند.

بشدت ترسیده بودم و چاره‌ای جز سکوت و تسلیم شدن نداشتم. نمی‌دانستم آنها چه نقشه‌ای کشیده‌اند و می‌خواهند چه بلایی سرم بیاورند. مرد چاقو به دست سرم را زیر صندلی فروبرد و چند دقیقه بعد وقتی پراید متوقف شد، دیدم کنار یک سوله میوه ‌و تره‌بار هستیم آن دو مرد، مرا به زور از ماشین پیاده کردند. خیلی التماس کردم تا کاری با من نداشته باشند و رهایم کنند ولی توجهی به حرف‌هایم نداشتند. مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. بعد هم دوباره به زور سوار پراید کردند و در خیابانی، مرا از ماشین بیرون انداختند.

این دختر بعد از حادثه نزد پلیس رفت و علیه دو متهم شکایت کرد، ماموران با انجام تحقیقات تخصصی دو جوان ۲۲ و ۲۳ ساله را بازداشت کردند و آنها هم جرمشان را گردن گرفتند.

تجربه نشان داده ‌است مسافرکش‌نماها همیشه در کمین طعمه‌های خود هستند و دست به جرایمی مانند تجاوز، قتل، سرقت و… می‌زنند بنابراین بهترین راه مقابله با آنها این است که شهروندان همیشه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

منبع: جام جم