حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی که یکی از مبلغان شیعه ایرانی در ژاپن است، پس از بازگشت از این کشور در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در کشور ژاپن مسیحیان به صورت بسیار فعال در مکانهای عمومی و به طور رسمی به تبلیغ آئین مسیحیت میپردازند و حتی ایرانیان مقیم در این کشور را برای تبلیغ آئین خود به کلیساها دعوت میکنند.

وی با اشاره به اینکه آئین رسمی ژاپن شینتومی است، بیان داشت: علاوه بر تعداد بسیاری از ایرانیان در کشور ژاپن شیعیانی دیگر از کشورهای دیگر از جمله هند، پاکستان و برخی از کشورهای عربی نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با توجه به اینکه حدود ۱۰ هزار ایرانی در کشور ژاپن مقیم هستند، تاکید کرد: برخی از ایرانان مقیم در کشور ژاپن حدود ۲۰ سال پیش به این کشور آمده‌اند، اما تاکنون مسجدی برای مسلمانان شیعه در این کشور احداثنشده است.

وی رعایت اخلاق فردی و اجتماعی را یکی از ویژگی‌های مردم ژاپن دانست و افزود: مردم کشور ژاپن بسیار مقید به آداب و رسوم خود هستند و تلاش زیادی برای انتقال آموزه‌های خود به فرزندانشان دارند.

ارزانی تصریح کرد: در کشور ژاپن فضای پذیرش دین اسلام برای مردم این کشور بسیار بالاست و باید با بررسی‌ها و مطالعه دقیق در این زمینه بستر لازم را برای تبلیغ دین اسلام در این کشور فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم کشور ژاپن پایبندی بسیاری به اصول اخلاقی و قوانین دارند، اضافه کرد: متأسفانه سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر آمار خودکشی در کشور ژاپن اعلام می‌شود که یکی از مهم‌ترین عوامل آن عدم ارتباط با خدا، منبع وحی و رسیدن به پوچی و نهیلیسم است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ساخت یک مسجد برای همین تعداد شیعیانی که در حال حاضر در ژاپن به سر میبرند بسیار ضروری به نظر میرسد.