سیدعلی ابوالحبیب در گفتوگو با فارس توانا اظهار داشت: در فصل زمستان استفاده از برخی گرمکنندهها مانند شومینه بسیار مضر است چرا که دارای طبیعتی گرم و خشک است و موجب افزایش خشکی بدن میشود.

وی گفت: بهترین گرم‌کننده، گرم‌کننده‌های دارای طبیعت گرم و تر است که از جمله آنها می‌توان به شوفاژ و بخاری‌هایی که ظرف آب بر روی آن است، اشاره کرد.

این محقق طب اسلامی بیان داشت: مرطوب نگه داشتن بدن یکی از عوامل پیشگیری از خشکی است و می‌توان از لوسیون‌ها برای پیشگیری از خشکی استفاده کرد که این لوسیون‌ها برای گرم مزاجان و سرد مزاجان متفاوت است.

ابوالحبیب ادامه داد: افرادی که دارای طبیعت گرم و خشک هستند برای پیشگیری از خشکی پوست می‌توانند لوسیونی تهیه کنند که از ترکیب عرقیاتی مانند کاسنی، شاتره، چنار و روغن بنفشه باشد که یک قسمت آن روغن و ۱۰ قسمت عرق باشد؛ افراد گرم مزاج می‌توانند آن را به سطح خارجی پوست بمالند که موجب شادابی پوست می‌شود.

وی گفت: برای افراد سرد مزاج نیز لوسیونهایی با طبیعتی گرم وجود دارد که میتوان از ترکیب عرق تارونه، کیالک و بهارنارنج و یک دهم روغن سیاهدانه استفاده کرد؛ یعنی یک قسمت روغن و ۱۰ قسمت عرق که افراد سرد مزاج میتوانند این لوسیون را بر بدن خود بمالند که باعث گرم شدن پوست بدنشان میشود.