به گزارش شرق،مردي ساعت ۱۷ روز دوشنبه هفته جاري با مراجعه به كلانتري جواديه تهرانپارس به ماموران اعلام كرد دختر ۱۳سالهاش به نام سيما ربوده شده و فرد ناشناسي در ازاي آزادي اين نوجوان ۲۵۰ميليون تومان باج خواسته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی به دستور امیرآبادی، رییس دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره مبارزه با آدم‌ربایی پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان، رسیدگی به پرونده را آغاز کردند. پدر سیما در این مرحله به کارآگاهان گفت: «سیما در مسیر بازگشت از مدرسه و در نزدیکی خانه ربوده شده است.»
کارآگاهان در تحقیقات از محل آدم‌ربایی در منطقه حکیمیه تهران اطلاع پیدا کردند. یکی از کسبه‌های محل که در محل ربوده شدن سیما حضور داشت، این دختر را حین سوار شدن به یک دستگاه خودرو پژو پرشیا مشاهده کرده اما از آنجایی که دختربچه خودش شخصا و بدون هیچ‌گونه درخواست کمکی سوار ماشین شده، وی در آن لحظه متوجه آدم‌ربایی نشده است. او مشخصات خودرو را به ماموران گفت و مشخصات راننده آن را تشریح کرد.
ماموران با شنیدن این اظهارات اطمینان پیدا کردند آدم‌ربا به احتمال بسیار زیاد از بستگان یا دوستان نزدیک خانوادگی دختربچه ربوده شده است. کارآگاهان در این مرحله به ترسیم چهره فرضی راننده خودرو پرداختند و در ادامه تحقیقات و با به دست آمدن تصویر اولیه از راننده پرشیا، آن را مقابل اعضای خانواده و والدین سیما قرار دادند و آنها نیز بلافاصله یکی از دوستان نزدیک خانوادگی خود به نام «مهرداد» را شناسایی کردند و گفتند تصویر بسیار شبیه به این مرد ۳۵ساله است.
پدر سیما به کارآگاهان گفت: «مهرداد از دوستان بسیار قدیمی خانواده ماست، به‌گونه‌ای که دخترم او را با عنوان عمو می‌شناسد و همیشه مهرداد را با همین عنوان صدا می‌کند.»
وی اضافه کرد: «مهرداد در زمینه خرید‌و‌فروش زمین و ملک فعالیت می‌کند اما از چندی پیش اطلاع پیدا کرده بودم دچار مشکلات مالی شده و شدیدا درگیر این موضوع است.» کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده در رابطه با مشکلات شدید مالی مهرداد و همچنین شناسایی او به عنوان راننده پژو پرشیا با اطمینان از نقش و مشارکت مهرداد در کودک‌ربایی وی را در ساعت دو بامداد دیروز دستگیر و به پلیس‌آگاهی منتقل کردند.
مهرداد که به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد در این فاصله زمانی کوتاه شناسایی و دستگیر شود، در همان دقایق اولیه شروع بازجویی به آدم‌ربایی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مشکلات شدید مالی و ورشکستگی اقتصادی اعلام کرد. سپس با اطلاعات به دست آمده درخصوص محل نگهداری سیما در داخل انباری یک واحد مسکونی در منطقه تهرانپارس، کارآگاهان ساعت سه بامداد به آنجا رفتند و دختربچه را در حالی‌که دست‌ها و پاها و دهانش به‌طور کامل بسته و در زیر یک لایه از پلاستیک قرار گرفته بود، آزاد و به پلیس‌آگاهی منتقل کردند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليسآگاهي تهران با اشاره به آزادسازي كودك ربوده شده در فاصله زماني كمتر از ۱۲ ساعت گفت: با آزادسازي دختربچه ربوده شده و اطلاع والدين از رهايي فرزندشان و حضور در اداره يازدهم پليسآگاهي، دختربچه اين خانواده در ساعت پنج بامداد ديروز به خانوادهاش تحويل و متهم پرونده نيز براي صدور دستور مقام قضايي به دادسراي امور جنايي تهران انتقال داده شد.