به نوشته روزنامه کیهان،چهارم دي ماه مرد ميانسالي با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: از منزلش واقع در خيابان بني هاشم سرقت شده است.

با حضور مأموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان در محل سرقت، مرد تماس گیرنده گفت: غروب یک روز در هفته گذشته در حالی که بعد از اتمام کار روزانه از محل کارم به سمت خانه حرکت کردم، در محدوده تهرانسر یک دختر سراسیمه خود را مقابل ماشین انداخت و خواست او را سوار کنم.

او در حالی که گریه می کرد گفت: کیف قاپ های موتورسوار کیف مرا سرقت کرده اند. هیچ پولی ندارم. اگر مرا تا یک مسیری برسانی لطف کرده ای.

با توجه به این که ظاهر دختر بسیار شیک بود، بدون این که به گفته هایش شک کنم او را سوار کردم. او را به سمت شمال غرب تهران بردم و در مقابل کوچه ای از خیابان های شهرک قدس پیاده کردم.

وی قبل از پیاده شدن خیلی با ادب و احترام از من خواهش کرد تا برای تشکر از من توسط خانواده اش، شماره تلفنم را به او بدهم. با اصرارش شماره ام را به او دادم. امروز ظهر تماس گرفت و گفت می خواهد با خانواده اش خدمت برسند.

با اصرار او برای عصر قرار گذاشتم. دختر ناشناس تنها آمد و گفت برای خانواده اش کاری پیش آمده است. من که تنها در خانه بودم برای او آبمیوه آوردم.
برای لحظه ای از محل پذیرایی بلند شدم تا از آشپزخانه چیزی بردارم وقتی برگشتم. دختر آبمیوه اش را خورد و من هم آب میوه ام را خوردم. بلافاصله سرم گیج رفت و هیچ چیز نفهمیدم. وقتی که به هوش آمدم فهمیدم تمام این داستانها نقشه ای برای سرقت از منزلم بوده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری، با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران پرونده جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با این اظهارات شاکی، تحقیقات کارآگاهان در خصوص شناسایی و دستگیری متهم ناشناس آغاز شد. با راهنمایی مرد میانسال کارآگاهان از طریق چهره نگاری، چهره ای فرضی از دختر ناشناس تهیه کردند.

تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینکه ۶ دی ماه از طریق بانکی در خیابان پاسداران اعلام شد پسر جوانی دو فقره چک سرقتی را به بانک آورده است. با حضور مأموران گشت کلانتری ۱۲۰ سیدخندان در محل، پسر جوان به نام رضا ۲۷ ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

با راهنمایی فرد دستگیر شده زهرا ۲۲ ساله در کافی شاپ دستگیر شد که مالباخته پس از مشاهده او اعلام کرد این دختر همان سارق لوازم خانه او است.

با شناسایی ۳ مالباخته دیگر و حضور آنان در پایگاه چهارم و شناسایی دختر دستگیر شده، تعداد مالباختگان تاکنون به چهار نفر رسیده است و تلاش کارآگاهان پایگاه چهارم برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

سرهنگ رضا مؤذن - رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: این دختر پس از بازگشت به کشور حدود ۱۰ ماه است که مبادرت به سرقت می کرده و احتمال دارد شیوه های دیگری را نیز در سوابق اتهامی خود داشته باشد.
آنچه كه در پرونده هاي پليسي براي همكارانم و همچنين دستگاه قضايي اهميت دارد حفظ آبروي افراد است. لذا مالباختگان احتمالي بدون هرگونه نگراني از آبروي خود چنانچه بدين شيوه از آنها سرقت شده است مي توانند، جهت پيگيري موضوع يا تشكيل پرونده به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان- خيابان ابوذر غفاري يا شعبه ششم بازپرسي دادسراي جنايي تهران مراجعه كنند.