علی محسنی در گفتوگو با فارس، با اشاره به اینکه تنها در برخی از مناطق تهران شاهد رعایت حقوق شهروندان در آپارتمانها و مجتمعها هستیم، اظهار داشت: در حالی که حدود دو دهه است که مردم به شدت به سمت آپارتمان نشینی روی آوردهاند اما همچنان فرهنگ آپارتمان نشینی رشد پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: شرایط در مناطق تهران به سمتی رفته است که خانواده‌ها تمایلی به زندگی در آپارتمان ندارند چرا که اکثر ساکنین در آپارتمان‌ها حقوق یکدیگر را رعایت نمی‌کنند.

محسنی ادامه داد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه در ایجاد فرهنگ آپارتمان‌نشینی می‌توانند تاثیرگذار باشند و با اجرای برنامه‌های مناسب در این خصوص پیشرفت کرد.

فروشنده مسکن در تهران ادامه داد: یکی از دلایلی که فرهنگ آپارتمان نشینی در کشور ما رشد نکرده است را می‌توان عدم آشنایی شهروندان به حقوق یکدیگر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: عدم قوانین و مقررات کافی منجر می‌شود تا افراد ساکن در آپارتمان نتوانند به وظایف اصلی خود عمل کنند چرا که نظارتی بر رفتار ساکنان آپارتمان نشینان وجود ندارد.

محسنی افزود: کرامت و احترام همسایه در بین آپارتمان نشینان به فراموشی سپرده شده است و در برخی از مواقع حتی همسایه از فوت همسایهاش در آپارتمان خبر ندارد.