به گزارش ايسنا، سرهنگ محسن عطار گفت: ماموران انتظامي پاسگاهتردست شهرستان زاهدان در ۱۴ دي ماه سال جاري از کشف يک جسد باخبر شده و بلافاصله موضوع را به پليس آگاهي اطلاع دادند و بعد از مدتي اکيپي از ماموران اداره مبارزه با جرائم جنايي و بررسي صحنه جرم به محل اعلام شده اعزام شدند.

وی بابیان اینکه ماموران در تحقیقات و بررسی‌های اولیه دریافتند که مقتول بر اثر جراحات شدیدی که به سر وی وارد شده است جان خود را از دست داده و به قتل رسیده است، گفت: ماموران پس از جمع‌آوری مدارک و شواهد بر جای مانده در صحنه قتل تحقیقات تخصصی و فنی خود را برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان فراری آغاز کردند.

رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد مقتول دارای وضعیت مالی خوبی بوده و مشکلاتی نیز در محل کار بر سر برخی از معاملات خود داشته است که بدنبال این موضوع تعداد ۵ نفر به عنوان مظنون دستگیر شده و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی گفت: ماموران در ادامه تحقیقات خود که با هماهنگی مراجع قضایی صورت گرفت موفق شدند به سرنخ‌های تازه‌ای دست پیدا کنند.

عطار بیان کرد: با دستگیری ۱۲مظنون دیگر که در آخرین روزهای زندگی مقتول بیشترین ارتباط را با وی داشتند فردی به عنوان متهم به قتل شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: این متهم که در ابتدا منکر هر گونه دخالتی در قتل می‌شد وقتی با مدارک و ادله پلیس مواجه شد لب به اعتراف گشود و به قتل و سرقت خودروی مقتول اعتراف کرد.

وي افزود: بدنبال اعترافات اين قاتل مشخص شد همدست ديگر وي نيز در شهرستان خاش مخفي شده که بلافاصله اکيپي از پليس آگاهي استان با نيابت قضايي به خاش اعزام شده و موفق شدند با همکاري پليس آگاهي آن شهرستان متهم دوم را نيز دستگير کنند.