به گزارش باشگاه خبرنگاران، شرکت اتومبیل سازی "BMW" از طرح های یک خودرو خورشیدی رونمایی کرد. این شرکت در طرح "Lovos" از پولک های ماهی ها برای طرحی و نصب پنل های خورشیدی الهام گرفته است. این قطعات به صورت مجزا بر روی بدنه خودرو نصب شده است و در صورت لزوم این پنل های خورشیدی بالا آماده و در حکم سرعت گیر عمل می کنند.

بنا بر اعلام شرکت ب ام و این خودروی خورشیدی به زودی وارد بازار نخواهد شد. در زمانی که خورشید به این پنل ها می تابد نیز این پنل ها بلند شده و از خورشید انرژی کسب می گیرند.

بر روی هر چرخ این خودرو ۱۲ پنل خورشیدی قرار گرفته است که به محض آغاز به حرکت خودرو به درون خودرو جمع شده اند و مشکلی را در زمان حرکت ایجاد نمی کنند.

معنی اسم انتخاب شده برای این خودرو کوتاه شده چند واژه به معنای " زندگی داوطلبانه و ساده " است. این خودرو توسط " آنه فورشنر " فارغ التحصیل از دانشگاه " پفورلزیم " در آلمان است. انرژی گرفته شده از خورشید پس از ذخیره در پنل های خورشیدی به موتور الکتریکی مورد نظر منتقل شده و باعثایجاد نیرو و حرکت می شود. بر روی بدنه این خودرو ۲۶۰ پنل خورشیدی مجزا ایجاد شده است.

طراح خودرو در مورد این طرح این گونه توضیح می دهد: ما در حال حاضر در دنیایی شلوغ و پر از هرج و مرج زندگی می کنیم که مردم سعی می کنند با سرعت هر چه تمامتر از کنار پدیده های مختلف عبور کنند. اما هدف این طرح این است که در عین سادگی انسان ها را به توقف و تفکر در مورد این خودرو وادار کند. خودرو ها در حال حاضر یک دنیای مجزا هستند که بایستی به آنها نگاه کرده و در مورد آنها تفکر کرد.